آفتاب

آلمان سیستم دفاع موشکی MEADS را انتخاب کرد

آلمان سیستم دفاع موشکی MEADS را انتخاب کرد

وزارت دفاع آلمان اعلام کرد، دولت برلین به جای خرید سیستم پاتریوت ساخت ریتون، سامانه دفاع موشکی MEADS را که محصول مشترک گروه MBDA اروپا و لاکیهد مارتین است، خریداری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های آلمان گزارش دادند که ارزش این قرارداد چندین میلیارد یورو است.

پس از چندین سال تردید، ارتش آلمان در نهایت نسل بعدی سیستم دفاع هوایی میان‌برد MEADS را که ساخت MBDA است، انتخاب کرد که کنسرسیومی متشکل از ایتالیا، ایرباس فرانسه و انگلیس است.

این سیستم در 2025 جایگزین سیستم پاتریوت می‌شود که از 1989 در آلمان استفاده می‌شود.

کارخانجات ریتون خواستار فروش این سیستم به آلمان بودند اما دولت برلین تصمیم گرفت این سیستم دفاعی را از MBDA بخرد. البته هنوز تعداد این سیستم‌هایی که ارتش آلمان می‌خواهد خریداری کند، مشخص نیست اما رسانه‌ها گزارش دادند شاید بین 8 تا 10 مورد باشد.

آژانس خبری آلمان گزارش داد که برلین اخیراً چهار میلیارد یورو برای این پروژه هزینه کرده و احتمال اختصاص سه تا چهار میلیارد یوروی دیگر هم وجود دارد.

MEADS یک سیستم موشکی زمین به هوای متحرک است که می‌تواند علیه موشک‌های بالستیک و جنگنده‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

در 2014، سازندگان این سیستم دفاع موشکی اعلام کردند که این سامانه پوشش آتش 360 درجه‌ای دارد و می‌تواند از مواضع مختلف حملات راکتی را شناسایی و رهگیری کرده و هدف قرار دهد.

این تصمیم‌گیری توسط ارتش آلمان در حالی صورت گرفته که اپوزیسیون نسبت به این مساله انتقاد کرده و آن را اتلاف چندین میلیارد از مبالغ مالیات‌دهندگان توصیف کرده است. در حالی که حزب سبزها می‌گوید دولت پول زیادی را تلف کرده است.

همچنین این تصمیم در حالی گرفته شده که انتقادها از ناکامی‌ها و تجهیزات ناکارآمد و از کار افتاده ارتش آلمان در حال افزایش است.

انتهای پیام

کد N852659

وبگردی