آفتاب

اخوان بی‌طرف: مسئولان از جیب بیت‌المال افطاری ندهند

اخوان بی‌طرف: مسئولان از جیب بیت‌المال افطاری ندهند

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در تذکری اظهار کرد:‌ مسئولین نظام وزارت‌خانه‌ها و شرکت‌های دولتی از جیب بیت‌المال افطاری ندهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نیره اخوان بی‌طرف در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: مقام معظم رهبری به حق، اصولی را بر شمردند که دستورالعمل جهان اسلام است و پرهیز از اشرافی‌گری و ساده زیست بودن مسئولین یکی از عناصر مهم این اصول می‌باشد که بعضا در ملاک و معیارها نادیده گرفته شده و مواردی جایگزین آن می‌شود که خروجی آن تبعیض و ضد عدالت است.

وی ادامه داد: تاکید رهبری در دیداربا نمایندگان مجلس به صرفه جویی و اجرای اقتصاد مقاومتی بود که امیدوارم مجلس در عمل آثار این صرفه جویی را از خود نشان دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یادآور شد : جای شکرگذاری دارد که خط انقلاب اسلامی موفق به رشد وتقویت حوزه‌ی نفوذ خود شده که علی رغم بمب‌باران‌های بی رحمانه و حتی سمی در یمن و غزه و مقابله با مردم بحرین و سایر مناطق جهان اسلام انقلاب اسلامی رو به گسترش است و انشاء الله این انقلاب به حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) وصل خواهد شد و به برکت ماه رمضان مردم با وحدت در روز قدس مرگ بر آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌گویند.

اخوان در ادامه خاطرنشان کرد:‌در اینجا به مسئولین نظام ، وزارتخانه ها، سازمان‌ها،نهادها و شرکت‌های دولتی تذکر می‌دهم که از جیب بیت‌المال افطاری ندهند؛ همچنین به رئیس و هیات رئیسه مجلس پیشنهاد می‌کنم که هزینه افطاری را برای رفع نیازمندی‌های مردم یمن اختصاص دهند.

وی همچنین با تاکید بر این که توجه به همسان سازی کارگران و معیشت معلمین یک امر ضروری است تصریح کرد:‌ سازمان تامین اجتماعی باید از طریق سود شستا این همسان سازی را در عمل جاری و ساری سازد، اگر چه باید معیشت معلمین و جایگاه فرهنگیان اعم از شاغل و بازنشسته در برنامه‌ی ششم توسعه ارتقاء یافته و در بودجه سالانه نیز منظور شود.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی یاد آور شد: لازم به ذکر است که در کمیسیون تلفیق هنگام بررسی بودجه 94 در مجلس اقداماتی صورت پذیرفت اما این کافی نیست و امید است دولت دربودجه 95 جبران مافات نماید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در پایان با اشاره به برخی مشکلات حوزه ی انتخابیه خود نسبت به تاخیر در پرداخت حقوق ماهیانه بازنشستگان فولاد و ذوب آهن تذکر داد.

انتهای پیام

کد N852616

وبگردی