آفتاب

دیدار سنایی با رییس آکادمی اقتصاد ملی و مدیریت عمومی روسیه

دیدار سنایی با رییس آکادمی اقتصاد ملی و مدیریت عمومی روسیه

سفیر کشورمان در مسکو در دیدار با رییس آکادمی اقتصاد ملی و مدیریت عمومی بر همکاری آکادمی اقتصاد ملی و مدیریت عمومی روسیه با نهادهای دانشگاهی و دولتی جمهوری اسلامی ایران در زمینه پذیرش دانشجو و برگزاری دوره‌های آموزشی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با ولادیمیر مائو، رییس آکادمی اقتصاد ملی و مدیریت عمومی (وابسته به ریاست جمهوری روسیه)دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، مائو علاقه‌مندی این آکادمی را برای همکاری با نهادهای دانشگاهی و دولتی کشورمان در زمینه های پذیرش دانشجویان ایرانی در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد، برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی برای بخش های تجاری و اداری و ارایه مشورت‌های اقتصادی و مدیریتی اعلام کرد.

وی هم چنین آمادگی خود را برای دعوت از شخصیت های عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران برای حضور در همایش سالیانه اقتصادی گایدار، به عنوان محلی برای تبادل نظر دانشمندان و سیاستمداران حوزه اقتصاد اظهار کرد.

سنایی در پاسخ، تجربه شکل گیری یک مرکز واحد برای آموزش مباحث اقتصادی و مدیریت دولتی را جالب توجه دانست و گفت: تلاش می کنیم زمینه های همکاری این آکادمی با دانشگاه ها و نهادهای مرتبط ایرانی را برقرار کنیم.

سفیر کشورمان از پیشنهاد دعوت از شخصیت های علمی و اقتصادی کشورمان برای حضور در همایش گایدار استقبال کرد و با توجه به سوابق علمی و اجرایی دکتر مائو، وی را برای سفر به تهران و انجام دیدارهایی از مراکز مرتبط ترغیب کرد.

مائو رییس آکادمی اقتصاد ملی و مدیریت عمومی از سال 1991 در توسعه و اجرای اصلاحات اقتصادی در روسیه سهیم بوده و در کمیسیون های مختلف اقتصادی دولت عضویت داشته است.

وی طی سال های 1992 و 1993 مشاور نخست وزیر روسیه بوده است.

«آکادمی اقتصاد ملی و مدیریت عمومی (وابسته به ریاست جمهوری روسیه)» در سال 2010 از ترکیب «آکادمی اقتصاد ملی دولت روسیه»، «آکادمی مدیریت عمومی ریاست جمهوری روسیه» و چند نهاد آموزشی دیگر شکل گرفت. هدف این آکادمی، تبدیل به عالی ترین مرکز آموزشی و تحقیقاتی روسیه در زمینه های سیاست گذاری عمومی و مدیریت تجاری است. این آکادمی برخی از دوره های خود را از جمله در زمینه های مدیریت بین المللی، مدیریت پروژه، و مدیریت تغییر به زبان انگلیسی برگزار می کند.

انتهای پیام

کد N852607

وبگردی