آفتاب
نتایج تازه‌ترین نتایج نظرسنجی نشان داد؛

محبوبیت حماس از بعد از جنگ 2014 افزایش یافته است

محبوبیت حماس از بعد از جنگ 2014 افزایش یافته است

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که محبوبیت حماس پس از جنگ سال گذشته با رژیم صهیونیستی در میان فلسطینی‌ها افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری رویترز، خلیل الشقاقی، مدیر مرکز پژوهش‌های سیاسی فلسطین و صاحب نتایج نظرسنجی مذکور در همایشی در کرانه باختری اعلام کرد: محبوبیت حماس پس از جنگ سال گذشته با رژیم صهیونیستی در میان فلسطینی‌ها افزایش یافته است.

وی افزود: در کرانه باختری که تحت حاکمیت حکومت خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس است، محبوبیت جنبش حماس از 27 درصد در سه ماه گذشته به 32 درصد افزایش یافته است ولی محبوبیت جنبش فتح از 41 درصد در این منطقه در ماه مه گذشته به 36 درصد کاهش یافته است.

شقاقی اظهار داشت: بخشی از محبوبیت حماس در کرانه باختری به سرخوردگی فلسطینی‌ها از اختلافات سیاسی دائمی عباس و تل آویو برای تشکیل کشور فلسطین در اراضی که از جنگ 1967 به اشغال تل آویو درآمده مربوط می‌شود.

همچنین 39 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی از حماس حمایت خواهند کرد در حالی که این نسبت در سال گذشته 32 درصد بود.

انتهای پیام

کد N852566

وبگردی