آفتاب

قرارداد تسلیحاتی 2.4 میلیارد دلاری آمریکا با سئول و بیروت

قرارداد تسلیحاتی 2.4 میلیارد دلاری آمریکا با سئول و بیروت

وزارت امور خارجه آمریکا به کنگره اطلاع داد که توافق تسلیحاتی به ارزش 2.4 میلیارد دلار را با کره‌جنوبی و لبنان تایید کرده که شامل سه سیستم دفاع موشکی "آگیس" مستقر بر ناو برای سئول و شش هواپیمای پشتیبانی هوایی برای بیروت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، این دو اطلاعیه مجزا، به کنگره درخصوص فروش‌های بالقوه اطلاع داده اما به این معنا نیست که یک توافق واقعی نهایی شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا گفت، فروش تسلیحات به ارزش 1.91 میلیارد دلار به سئول را تایید کرده است. این توافق شامل سه سیستم دفاع موشکی آگیس مستقر بر ناو، سه سیستم عمود پرتاب و تجهیزات، آموزش و حمایت‌های مرتبط با آنها است.

مقاطعه‌کاران اصلی این توافق‌نامه سیستم‌های دریایی کمپانی لاکهید مارتین، کمپانی ریتون و کمپانی جنرال دینامیک هستند.

سیستم دفاع موشکی «آگیس» توانایی کشتی‌های نیروی دریایی کره‌جنوبی برای دفاع از خودشان را ارتقاء می‌دهد.

وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این سیستم بخش اصلی تلاش نیروی دریایی کره‌جنوبی برای ارتقاء توانایی دفاع موشکی بالستیک و مستقر بر ناو است.

این وزارتخانه فروش احتمالی شش هواپیمای پشتیبان هوایی "سوپر توکانو A-29 " به اضافه موتورها و تجهیزات، حمایت‌ها و آموزش‌های مرتبط با آن را تایید کرده است. این توافق به ارزش 462 میلیون دلار برآورد شده است. مقاطعه‌کاران اصلی این توافق کمپانی سییرا نوادا، کمپانی سیستم‌های بی‌.ای.ایی و پرات اند ویتنی هستند.

وزارت امور خارجه آمریکا گفت، این هواپیما به لبنان توانایی بیشتری برای دفاع از نیروهای زمینی‌اش و رسیدگی به تهدیدهای امنیتی مرزی و داخلی می‌دهد.

انتهای پیام

کد N852417

وبگردی