آفتاب

نتانیاهو برای صلح با فلسطینی‌ها دست به دامان اعراب شد

نتانیاهو برای صلح با فلسطینی‌ها دست به دامان اعراب شد

بنیامین نتانیاهو از رهبران کشورهای عربی خواست تا با اعمال فشار علیه فلسطینی‌ها آن‌ها را برای بازگشت به میز مذاکرات قانع کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبر الشروق، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی که در کنگره‌ای در نزدیکی تل‌آویو داشت، ضمن متهم کردن طرف فلسطینی به متوقف کردن مذاکرات از حدود 14 ماه قبل گفت: فکر می‌کنم در صورتی که طرف فلسطینی راضی شود هنوز فرصتی برای از سرگیری مذاکرات وجود دارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد که رهبران کشورهای عربی با تحت فشار گذاشتن فلسطینی‌ها، آنان را با هدف دستیابی به راه حلی برای تشکیل دو کشور مستقل و پایان اختلافات به میز مذاکرات بازگردانند.

نتانیاهو در کنگره سالانه هرتزلیا مدعی شد: شاید هنوز فرصت باشد چرا که برخی کشورهای عربی در خفا با موضع من موافق هستند و همچنین برخی از آنان قدرت تاثیر بر طرف فلسطینی و اعمال فشار برای در پیش گرفتن رویکردی توافقی‌تر و مثبت‌تر دارند.

در این سخنرانی که یک ساعت طول کشید، نتانیاهو به مسائل مختلفی از جمله پرونده هسته‌ای ایران پرداخت وگفت: تلاش‌های فلسطین برای دستیابی به یک توافق صلح با اسرائیل با پیشنهادهایی که از سوی برخی قدرت‌های بین‌الملل می‌شود نتایج معکوسی خواهد داشت.

مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل در آوریل 2014 به دلیل پافشاری‌های رژیم صهیونیستی بر ادامه ساخت شهرک سازی‌ها در اراضی اشغالی متوقف شد.

در همین حال، فرانسه با ارائه سندی به اتحادیه عرب تلاش می‌کند تا شورای امنیت برای صدور قطعنامه‌ای که در آن ملاک‌های مذاکرات جدید صلح و چهارچوب زمانی 18 تا 24 ماهه برای پایان این مذاکرات تعیین شود، آمادگی لازم را کسب کند اما نتانیاهو بارها اعلام کرده تحمیل صلح از سوی طرف‌های خارجی بی‌فایده است.

از زمان توقف مذاکرات صلح، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز بارها اعلام کرد که امکان دستیابی به توافق صلح پایداری با فلسطینی‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N852380

وبگردی