آفتاب
خبرگزاری فرانسه خبر داد:

بررسی راهکارهای جدید کاخ سفید برای عراق

بررسی راهکارهای جدید کاخ سفید برای عراق

یک رسانه غربی به نقل از مقامات آمریکایی از بررسی راهکارهای جدید برای عراق از سوی دولت باراک اوباما از جمله اعزام دوباره نیرو به این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات رسمی دولت آمریکا می‌گویند رئیس‌جمهور این کشور، آمادگی دارد تا اجازه اعزام ۵۰۰ نیروی نظامی بیشتر برای آموزش و تمرین ارتش عراق و گروه های داوطلب با دولت بغداد، به آن کشور را تائید کند.

«آلیستار باسکی» سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده، به خبرگزاری فرانسه گفته است: «ما در حال حاضر گزینه‌های گوناگونی را مد نظر داریم تا آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی عراق را افزایش دهیم از جمله این گزینه‌ها اعزام شماری بیشتر از مربیان نظامی‌ است.»

گزارش‌ های تازه در مورد افزایش احتمالی مربیان و تجهیزات برای نیروهای عراقی، در حالی‌ است که داعش دست به پیشروی‌های تازه‌ای در آن کشور زده‌اند.

رخدادهای تازه، واکنش وزارت دفاع ایالات متحده را نیز همراه داشته و به نظر می‌رسد پنتاگون در حال برنامه‌ریزی برای گزینه‌های دیگری در کنار حملات هوایی‌ است که ائتلافی به رهبری آمریکا در سوریه و عراق انجام می‌دهد.

در همین رابطه سرهنگ «استیو وارن» سخنگوی پنتاگون، می‌گوید «ما مصمم هستیم که بهتر است شماری بیشتر از قوای عراقی را آموزش دهیم.»

سرهنگ وارن گفته است نیروهایی که ارتش آمریکا آنها را تعلیم داده، کارکرد بهتری از آنچه انتظار می‌رفت، داشته‌اند. در حال حاضر ایالات متحده ۳۰۰۰ مشاور و مربی نظامی در عراق دارد.

خبرگزاری فرانسه از قول مقام‌های آمریکایی گزارش داده است که تمرین‌ها و آموزش‌ های جدید تاکید خاصی بر گروه های سنی‌ هوادار دولت مرکزی خواهد داشت. هرچند همچنان انتقال سلاح به آنها از کانال بغداد انجام خواهد شد.

تحلیل‌ها حاکی‌ است که حضور این نیروها می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در نبردهای استان انبار داشته باشد.

در کنار این موارد رسانه ها طی روزهای گذشته گزارش‌هایی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد واشینگتن در سکوت آغاز به ارسال کمک‌ها و تجهیزات وعده‌داده شده به ارتش عراق کرده است.

وزارت دفاع آمریکا در پایان سال گذشته میلادی درخواست بودجه ۱.۶ میلیارد دلاری خود را برای عراق به کنگره ایالات متحده، ارائه کرده بود.

کد N852319

وبگردی