آفتاب
رییسی در جمع خبرنگاران:

امروز مردم اعتماد خوب و قابل توجهی به نظام دارند

امروز مردم اعتماد خوب و قابل توجهی به نظام دارند

دادستان کل کشور گفت: امنیت پایدار در گرو اقداماتی در راستای عدالت، اخلاق، معنویت و توجه به ارزش‌های الهی است.

دادستان کل کشور گفت: امنیت پایدار در گرو اقداماتی در راستای عدالت، اخلاق، معنویت و توجه به ارزش‌های الهی است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی در حاشیه دومین همایش سراسری امنیت پایدار در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ما اگر در فرد، جامعه، مسئولین نظام و همه ارتباطات اجتماعی بر ارزش‌های الهی توجه کنیم جامعه ما در مقابل تهدیدات دشمن مصون خواهد بود، البته تهدیدات دشمن همیشه وجود دارد اما اگر افراد در خودسازی امیر نفس باشند نه اسیر نفس و در اجتماع توجه به اخلاق مورد تاکید قرار بگیرد قطعا جامعه ما مصون خواهد ماند.

وی اضافه کرد: در بحث امنیت پایدار اجرای عدالت از جمله عدالت اقتصادی، عدالت سیاسی و اجتماعی حتما می‌تواند در مسئولیت‌سازی نظام ما نقش ویژه‌ای داشته باشد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه امنیت پایدار از درون می‌جوشد، گفت: در دنیا ممکن است کشورهای زیادی باشند که به ظاهر حادثه‌ای نداشته باشند اما این امنیت پایدار نیست بلکه امنیت سرنیزه‌ای و نظامی است و امنیتی است که اگر نیروهای نظامی لحظه‌ای حضور نداشته باشند نظام‌شان برچیده خواهد شد.

وی تاکید کرد: امروز می‌بینید با وجود اینکه نظام ما از ابتدا تاکنون با تهدیدات زیادی مواجه بوده است روز به روز امنیتش افزایش پیدا می‌کند، چون مهم‌ترین مولفه امنیت ملی در نظام ما مردم متدین هستند و به همین دلیل مسئولین باید افزایش اعتماد این مردم متدین را مورد توجه قرار دهند.

رییسی گفت: مسئولین باید بدانند که هر پرونده‌ای در حوزه مسائل اقتصادی که امروز به خاطر نارسایی در قوانین، بی‌توجهی یا قصور مدیران در حوزه‌ها ساخته می‌شود به امنیت و اعتماد عمومی آسیب می‌زند. اگر حوادثی اتفاق بیفتد که مردم احساس کنند در حوزه مبانی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی امنیت آنها به مخاطره افتاده در اعتمادشان خدشه ایجاد می‌شود. خدا را شکر امروز مردم اعتماد خوب و قابل توجهی به نظام دارند که به خاطر عملکرد نظام است و مسئولین باید این نکته را بیشتر مورد توجه قرار دهند که هر کارکرد خوبی افزایش اعتماد عمومی را به دنبال دارد و این افزایش اعتماد در راستای امنیت ما و ناامن کردن حوزه دشمن است.

انتهای پیام

کد N852308

وبگردی