آفتاب
با انتقاد از تداوم اعلام محدودیت برای خبرنگاران،

جعفری: جلوی اطلاع رسانی آزاد گرفته نشود

جعفری: جلوی اطلاع رسانی آزاد گرفته نشود

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به تداوم ایجاد محدودیت برای خبرنگاران برخی خبرگزاری‌ها بعد از پوشش خبری تصاویر دیدار هیات پارلمانی در مجلس انتقاد کرد و گفت که نباید جلوی اطلاع رسانی آزاد گرفته شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، قاسم جعفری در تذکری با استناد به ماده 18 و بند 24 ماده 11 و اصل 67 قانون اساسی در اخطاری گفت: رئیس مجلس دیداری با هیات خارجه داشته که شان و شرایط آن به صورتی بوده که ما در کار بزرگان دخالت نمی‌کنیم. بعد از این دیدار تصاویری از سوی رسانه‌ها منتشر شده و آنها اطلاع رسانی کردند اما به دلیل انتشار این تصاویر روز گذشته از حضور برخی از خبرنگاران از خبرگزاری‌های خاص در صحن علنی به دلیل چنین اطلاع رسانی‌هایی ممانعت به عمل آمده و برای آنها محدودیت ایجاد شده است.

وی افزود: دراین رابطه بنده با رئیس مجلس صحبت کردم که ایشان گفتند که دستور برداشتن این محدودیت را داده‌اند، اما امروز علی رغم دستور رئیس مجلس از حضور برخی از خبرنگاران از خبرگزاری‌ها، همچون خبرگزاری فارس، ممانعت به عمل آمده، خبرگزاری فارس معمولا 2 یا 3 خبرنگار برای پوشش اخبار مجلس داشت که امروز تنها اجازه ورود به یک خبرنگار این رسانه‌ را داده‌اند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: فکر می‌کنم بهتر است اول اصل قضیه را درست کنند و جلوی اطلاع رسانی دقیق و آزاد را نگیرند.

جعفری همچنین با انتقاد از رویکرد خبرگزاری خانه ملت گفت: باید برای خبرگزاری خانه ملت تصمیم جدی گرفته شود که آیا این خبرگزاری واقعا بر اساس رای نمایندگان و نظر خانه ملت اداره می‌شود یا خیر؟ به نظرم باید شورای نظارتی برای خبرگزاری خانه ملت از نمایندگان تشکیل شود تا آنچه مجلس می‌خواهد در این خبرگزاری منعکس گردد.

انتهای پیام

کد N852257

وبگردی