آفتاب

وکیلی: خانه احزاب به دنبال ترویج تک‌صدایی نیست

وکیلی: خانه احزاب به دنبال ترویج تک‌صدایی نیست

مدیر مسئول روزنامه ابتکار گفت: اینکه عده‌ای می‌گویند صدور پروانه‌های مجوز احزاب جدید توسط وزارت کشور عملی سیاسی است را ناشی از توهم می‌دانم.

به گزارش ایسنا،محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارتباط با بازگشایی مجدد خانه احزاب اظهار کرد: فکر می‌کنم قدم مثبتی در جهت به رسمیت شناختن صنفی به نام خانه احزاب برداشته شده است. اینکه احزاب ولو ناقص بتوانند زیر یک سقف کنار هم جمع شوند و در مورد مسائل‌شان صحبت کنند و خودشان امور خود را به دست بگیرند بسیار اتفاق مبارکی است.

وی ادامه داد: خانه احزاب نمی‌خواهد در میان خود تک صدایی را رواج دهد بلکه می‌خواهد برای ایجاد فرصت گفت‌وگو و بیان نظرهای مختلف و احیانا تعیین خط مشی واحد در تدوین سیاست کلان و ملی فعالیت کند.

این فعال سیاسی رویکرد وزارت کشور نسبت به خانه احزاب را مثبت ارزیابی کرد و گفت: همین که به رغم تلاش‌های مخالفان صنف خانه احزاب، امکانی ایجاد شد تا دوباره در این خانه باز شود به خودی خود اتفاق مثبتی افتاده است.

وی با بیان اینکه انتقاداتی نسبت به وزارت کشور ناشی از توهم است، تصریح کرد: اگر بنا باشد کار حزبی در ایران شکل بگیرد و گروه‌های مختلف امکان بیان عقاید خود را داشته باشند باید احزاب در کشور فعال‌تر از اینکه هستند باشند.

 

215

کد N852026

وبگردی