آفتاب

فلاحت پیشه: جریان های سیاسی با تذکرات رهبر انقلاب مصداقی برخورد نکنند/خطاب ایشان جوانان و نخبگان بود

فلاحت پیشه: جریان های سیاسی با تذکرات رهبر انقلاب مصداقی برخورد نکنند/خطاب ایشان جوانان و نخبگان بود

نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی، مخاطب تذکرات رهبری در مراسم ارتحال امام را جوانانی دانست که به دور از انقلاب و امام بودند.

حشمت الله فلاحت پیشه، در گفتگو با خبرآنلاین، برخورد مصداقی بعضی جریانات با بیانات رهبر انقلاب ، در مورد تحریف شخصیت امام را به شدت محکوم کرد و افزود: سخنان ایشان خطاب به همه جریان های سیاسی و فکری بود، مخصوصا جوانان که از انقلاب و امام دور بودند.

وی گفت: منحرف کردن انقلاب از اصول اصلی  از ابتدا مطرح شده بود، حتی خطر تحریف در ابتدای انقلاب خیلی بیشتر از زمان فعلی می باشد.به هر حال متاسفانه این موضوع دوباره مطرح شده است، بنده معتقد هستم که در کشورهایی که انقلاب صورت گرفته طبیعی است که اینچنین  تذکرهایی از سوی رهبر جامعه به وجود بیاید.اما بدترین تفسیر از این تذکرات زمانی است که بلافاصله گروه های سیاسی منتقد سعی کنند با این تذکرات مصداقی برخورد کنند و از این موضوع برای تخریب جریان مخالف استفاده کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه بیان داشت: فضای سیاسی ایران یک فضایی است که معمولا در آن چنین شرایطی شکل می گیرد، منتها واقعیتی که وجود دارد این است دو اصل اساسی را در انقلاب سعی کردند که با هم از پیش ببرند. یکی آنکه اسلامیت نظام بود و دیگری جمهوریت نظام،یعنی در این مسیر اصول اسلامی به عنوان اصول اساسی اداره جامعه مد نظر قرار بگیرد و در عین حال روش پیشبرد این اصول هم روش جمهوریت و یا استفاده از آرا مردم باشد. هیچ کدام از این دو موضوع نباید تحت الشعاع دیگری قرار بگیرد.

فلاحت پیشه با بیان این که نباید به جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و یا اضافه شود گفت: ولی با این حال جریان ها در کشورمان سعی برا افراط و تفریط داشتند عده ای سعی کردند به اسم اسلام جمهوریت را محدود کنند  و عده ام هم متاقبلا سعی داشتند به اسم جمهوریت اصول اسلامی را نادیده بگیرند و یک فضای فشار از پایین برای عدول از اصول اسلامی در پیش بگیرند.

وی راهکار اصلی این مسئله را داشتن سیاست حد وسط در جمهوری اسلامی دانست و افزود: تذکر رهبر انقلاب هم در همین راستا شکل گرفت. ضمن اینکه ما در دهه چهارم انقلاب هستیم و با نسلی مواجه هستیم که عملا دوره انقلاب را تجربه نکرده اند. به عقیده بنده خطاب اصلی ایشان به سمت نخبگان سیاسی بود که به گونه ای در کشور شابه افکنی نکنند.

29215

 

 

کد N851985

وبگردی