آفتاب

«ماه مهربان» از افطاری‌های ساده می‌گوید/ رمضان در رادیو جوان

«ماه مهربان» از افطاری‌های ساده می‌گوید/ رمضان در رادیو جوان

رادیو جوان ۷ ویژه برنامه برای ایام ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است که از میان آنها «نسیم سحر» در وقت سحرگاهی و «ماه مهربان» هنگام افطار روی آنتن می رود.

علی سیفی مدیر رادیو جوان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ویژه برنامه های رادیو جوان در ایام ماه مبارک رمضان بیان کرد: هفت ویژه برنامه برای این ایام تولید شده اند که جایگزین برنامه های روتین می شوند و باقی برنامه ها به تناسب با این ایام روی آنتن می روند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از مردم در ایام ماه مبارک رمضان تا سحر بیدارند، ما تصمیم گرفتیم که با یک تفاوت در ساختار برنامه ها ترتیل آیات قرآن کریم را قبل از اذان صبح بگذاریم و برنامه های سحرگاهی ما با ترتیل قرآن در ساعت ۲ بامداد آغاز می شود.

مدیر رادیو جوان با اشاره به دیگر برنامه های سحرگاهی این شبکه عنوان کرد: از ساعت ۳:۳۰ الی ۴:۳۰ بامداد «نسیم سحر» ویژه برنامه سحرهای ماه رمضان را خواهیم داشت که اکران ایتام، پیروی از سجایای اخلاقی، پیروی از سیره ائمه و... از جمله موضوعاتی است که در این برنامه به آنها پرداخته می شود. همچنین «آیینه وحی» برنامه ای است که در آن حجت الاسلام محسن قرائتی به تفسیر قرآن می پردازد و فقط یک بار از رادیو پخش شده است و به دلیل شیوه بیانی آقای قرائتی که به جوانان هم نزدیک است در این ایام روی آنتن می رود.

سیفی به یک ویژه برنامه علمی- ورزشی در این ایام اشاره و بیان کرد: هر روز صبح از ساعت ۶:۱۰ تا ۶:۳۰ یک برنامه ورزشی با عنوان «ضربان» روی آنتن می رود که به ورزش هایی که می توان در این ماه انجام داد و همچنین به حوزه طب سنتی می پردازد.

وی با اشاره به برنامه «این فصل را با من بخوان» عنوان کرد: در این برنامه هر روز یکی از آیات قرآن از یک جزء قرآن کریم انتخاب می شود و درباره آن صحبت می شود. این آیات با توجه به مشکلاتی که جوانان در جامعه امروز دارند انتخاب شده و به بحث گذاشته می شوند تا بتوانیم نیازهای روزمره جوانان را رفع کنیم.

مدیر رادیو جوان در توضیح خود از ویژه برنامه افطار این شبکه نیز گفت: «ماه مهربان» ویژه برنامه افطار این شبکه است که از ساعت ۲۰ الی ۲۱ روی آنتن می رود. این برنامه آیتم های مختلفی دارد. در بخشی از برنامه آیات قرآنی که فضایی نیایش گونه دارند قرائت می شوند و بخش دیگری از برنامه همراه با طرح «قرآن کتاب زندگی» به سوره یاسین می پردازد. این برنامه آیتمی هم با عنوان «افطاری ساده» دارد که در آن درباره افطاری های ساده و بی تجملات صحبت می شود.

به گفته علی سیفی، برنامه های «اشراق» و «ساعتی بعد از افطار» از دیگر برنامه های این شبکه هستند.

سیفی در پایان در پاسخ به اینکه در رادیو جوان چه برنامه ای مرتبط با جوانان در این ایام طراحی و تولید شده است، گفت: ویژه برنامه هایی که از آنها نام برده شد به صورت خاص در ایام ماه مبارک رمضان روی آنتن می روند، با این حال سایر برنامه های رادیو جوان نیز موضوعاتشان مرتبط با این ماه تغییر می کند. به طور مثال برنامه «حاضر جواب» که به مشکلات اجتماعی جوانان می پردازد در این ماه رویکرد دینی و مذهبی پیدا می کند و یا برنامه «جوونی دربست» متناسب با این ایام تغییراتی در موضوع و محتوا خواهد داشت.

کد N851926

وبگردی