آفتاب
انبارلوئی در گفتگو با مهر:

دولت در مورد تحریم ها بزرگ نمائی می کند

دولت در مورد تحریم ها بزرگ نمائی می کند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، با بیان اینکه دولت در مورد تحریم ها بزرگ نمائی می کند، گفت:رئیس جمهور در حالی بحران آب را به تحریم ها ربط می دهد که 8 میلیارد دلار از صندوق ارزی برای آب اختصاص یافته است.

کاظم انبارلوئی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید براینکه حل مشکلات اقتصادی و دیگر مشکلات کشور ربطی به تحریم ها ندارد، گفت:  بسیاری از کشورهایی که دارای مشکلات اقتصادی و فقر هستند با تحریم مواجه نیستند ضمن آنکه حتی از حمایت و پشتیبانی قدرت های بزرگ نیز برخوردارند.

وی حل مشکلات کشور را  در گرو اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: رئیس جمهور فرمودند همه مشکلات حتی مشکلات کمبود آب آشامیدنی هم مربوط به تحریم هاست این درحالی است که سال گذشته رهبر انقلاب بودجه نزدیک به 8 میلیارد دلار از صندوق ارزی را برای مهار آب های داخلی اختصاص دادند؛ بنابراین مشکل منابع و پول برای جلوگیری از بحران آب نداریم ؛بلکه حل این مشکل نیازمند همت و مدیریت صحیح است و باید وزارت نیرو با یک برنامه دقیق و کارشناسی شده برای حل بحران کم آبی اقدام عملی انجام دهد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ، افزود: رئیس جمهور  در شناسایی مشکلات کشور کم لطفی می کند درحالی که در زمان تیلیغات انتخاباتی  می گفتند  که مشکلات کشور مدیریتی است و تنها 20 درصد از مشکلات مربوط به تحریم ها است.

وی با طرح این سوال که چرا امروز همه مشکلات کشور  به آن 20 درصد گره خورده است؟ گفت: موضوع تحریم ها یک فرصت برای رفتن به سوی استقلال ملی است  و انشاءالله امیدواریم دولت این فرصت را غنیمت بشمارد.

انبارلوئی در پاسخ به این سوال که رئیس جمهور حل مشکلات را نیازمند سرمایه خارجی دانستند، سرمایه گذاری شرکت های اروپایی چه میزان در شکوفایی اقتصاد کشور تاثیرگذار است؟ گفت: اقتصاد ما اگر درون زا باشد می تواند متضمن استقلال ملی باشد اما اگر برون زا به آن نگاه کنیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که ما همواره در معرض تهدید های خارجی بودیم لذا نباید امید داشته باشیم که آنها بیایند مشکلات ما را حل کنند ضمن اینکه امکانات ما بگونه ای است که نیازی به سرمایه گذاری خارجی نداریم.

وی افزود: ما از نظر منابع مشکل نداریم و  امروز میلیاردها دلار ذخایر ارزی و طلا در داخل و خارج داریم؛ اما باید به نیروی انسانی عظبم و مدیریت صحیح توجه داشته باشیم تا بتوانیم مشکل بیکاری را حل کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، خاطرنشان کرد: آنچه که رئیس جمهور در مورد موضوع تحریم ها گفتند یک نوع بزرگ نمائی است چراکه طی 30 سال گذشته همواره دچار تحریم بوده ایم؛ حال چگونه تنها در این دو سال دچار مشکل شده ایم!

 

 

 

کد N851891

وبگردی