آفتاب

پوتین با پاپ و نخست وزیر ایتالیا دیدار می کند

پوتین با پاپ و نخست وزیر ایتالیا دیدار می کند

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روز چهارشنبه در سفر به شهر رم پایتخت ایتالیا با رهبر کاتولیک های جهان و متیو رنزی نخست وزیر ایتالیا دیدار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین همچنین دیدار جداگانه ای با سرجیو ماتارلا رئیس جمهوری ایتالیا خواهد داشت. در همین رابطه «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اظهار داشت: پوتین علاوه بر دیدارهای رسمی خود در شهر رم و واتیکان، دیداری غیررسمی و خصوصی نیز با سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا خواهد داشت.

سفر پوتین به ایتالیا در حالی انجام می شود که در جریان آخرین نشست سران 7 کشور صنعتی که ایتالیا نیز از جمله آنهاست، درباره تحریم های اقتصادی علیه مسکو به دلیل بحران اوکراین بحث و تبادل نظر شده است.

پوتین و رنزی قرار است در مراسم افتتاحیه روز ملی روسیه در نمایشگاه «اکسپوی-2015» نیز شرکت کنند. در خصوص دیدار با پاپ نیز «یوری یوشاکف» یکی از مشاورین رئیس جمهوری روسیه گفت مهم ترین محور مذاکرات پوتین با پاپ فرانسیس در خصوص بحران اوکراین خواهد بود.

وی همچنین بررسی روابط دوجانبه، مسائل مهم بین المللی و شرایط حفاظت از مسیحیان در خاورمیانه را از جمله دیگر محورهای گفتگوی پوتین با پاپ عنوان کرد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N851847

وبگردی