آفتاب
سازمان ملل اعلام کرد:

خروج اجباری بیش از ۸۷۰ هزار اوکراینی از این کشور

خروج اجباری بیش از ۸۷۰ هزار اوکراینی از این کشور

درگیری های مسلحانه در شرق اوکراین ۸۷۸ هزار شهروند این کشور را ناگزیر به خارج شدن از کشور، تقاضای پناهندگی و یا درخواست اجازه اقامت در دیگر کشورها کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، جن لایرکه، سخنگوی دفتر هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در ژنو این آمار را براساس آخرین اطلاعات این سازمان و تا تاریخ ۲۸ ماه می اعلام کرد.

وی افزود که باید به این تعداد که به خارج از اوکراین پناه برده اند، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار اوکراینی دیگر را نیز اضافه کرد که ناچار شده اند از خانه های خود گریخته و در بخش های دیگری از خاک این کشور زندگی کنند. این سخنگوی سازمان ملل متذکر شد که درگیری های سنگین در نزدیکی دونتسک در روز سوم ژوئن باعث شد تا شمار زیادی از مردم زخمی شده یا آواره شوند.

براساس این گزارش مردم آواره شده نیز در خطر هستند زیرا باید از عبور از جاده های اصلی اجتناب کرده و از مسیرهای فرعی تردد کنند که این مساله احتمال افتادن به دام میدان های مین را به همراه دارد.

به گفته جن لایرکه، دسترسی به آب آشامیدنی نیز به یکی از مسائل عمده انسانی در منطقه مارینکا در دونتسک تبدیل شده است و دست کم ۱۰ هزار نفر به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی دسترسی ندارند. وی افزود که همزمان هزاران نفر از مردم اوکراین که ساکن منطقه لوگانسک بوده یا در مناطق اطراف آن زندگی می کنند نیز از دسترسی به آب سالم محروم هستند.

سازمان ملل متحد تخمین زده است که در حدود ۵ میلیون نفر از مردم اوکراین به کمک های بشردوستانه نیاز دارند. برنامه پاسخ به کمک های بشردوستانه ملل متحد برای هر ۳.۲ میلیون نفر اوکراینی نیاز به ۳۱۶ میلیون دلار پول دارد و این در حالی است که سازمان ملل تنها ۲۴ درصد از بودجه مورد نیاز برای این امر را در اختیار دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N851822

وبگردی