آفتاب

سناتور آمریکایی: صندوق بین‌المللی پول چین را جریمه کند

سناتور آمریکایی: صندوق بین‌المللی پول چین را جریمه کند

یک سناتور آمریکایی گفت که صندوق بین المللی پول باید چین را به خاطر حملات سایبری علیه آمریکا که خسارت‌های بسیاری برای دولت واشنگتن در پی داشت، جریمه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چارلز اسکومر، سناتور آمریکایی خواهان آن شد که صندوق بین المللی پول چین را به خاطر حملات سایبری اخیر این کشور جریمه کند.

وی اظهار کرد: جامعه جهانی باید از مدت‌ها پیش به این اجماع دست پیدا می‌کرد و این پیغام را به دولت چین ابلاغ می‌نمود که اگر آن‌ها می‌خواهند به عنوان کشوری مهم در عرصه جهانی حضور داشته باشند، باید به گونه‌ای دیگر رفتار کنند.

پیش از این، اداره مدیریت کارکنان دولت آمریکا اعلام کرد که اطلاعات بیش از 4 میلیون کارمند دولتی کنونی و پیشین این کشور در جریان حمله‌ای سایبری هک شده است.

رسانه‌های آمریکایی از منابع ناشناس این کشور نقل کردند که هکرهایی از چین عامل این حمله سایبری بوده‌اند. چین اما اتهام‌های مطرح شده از سوی آمریکا را به کلی رد کرده است.

اسکومر از کریستین لاگارد، رییس صندوق بین‌المللی پول خواست که اقداماتی را علیه واحد پولی چین به عمل آورد تا از این طریق جریمه‌هایی بر دولت پکن به خاطر این اقدام‌هایش اعمال شود.

انتهای پیام

کد N851820

وبگردی