آفتاب

پوتین فردا با نخست وزیر ایتالیا دیدار می‌کند

پوتین فردا با نخست وزیر ایتالیا دیدار می‌کند

رئیس جمهوری روسیه در جریان سفر خود به شهر میلان ایتالیا فردا (چهارشنبه) با نخست وزیر ایتالیا دیدار و مذاکره خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا به دنبال اجلاس اخیر گروه هفت در کشور آلمان انجام می‌شود.

در جریان این اجلاس رهبران آمریکا، ژاپن، کانادا و چهار کشور اتحادیه اروپا که رنتزی نیز جزو آنها بود به بحث درباره تمدید تحریم‌ها علیه روسیه به سبب بحران اوکراین پرداختند.

این هفت رهبر توافق کردند تحریم‌ها علیه روسیه تا زمانی که فرآیند صلح در اوکراین به طور کامل به اجرا درنیاید پابرجا باشند.

به گفته یوری اوشاکف، دستیار رئیس جمهور روسیه، پوتین و نتزی علاوه بر مذاکرات بلندپایه، در مراسم افتتاحیه روز ملی روسیه در نمایشگاه جهانی اکسپو 2015 شهر میلان نیز شرکت خواهند کرد. شعار اصلی این نمایشگاه این است: غذا برای زمین، انرژی برای زندگی.

رئیس جمهوری روسیه پس از سفر به شهر میلان به شهر رُم سفر خواهد کرد و قرار است در این شهر با سرجیئو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا دیدار کند و پس از آن نیز به وایتکان خواهد رفت تا با پاپ فرانسیس دیدار کند.

بنا به اعلام کرملین، ایتالیا پس از چین، هلند و آلمان در رده چهارم بیشترین روابط تجاری با روسیه قرار دارد.

اوشاکف خاطرنشان کرد: با این حال تبادلات تجاری میان ایتالیا و روسیه رو به کاهش است که علت آن سیاست تحریم های ضد روسی اتحادیه اروپا است.

انتهای پیام

کد N851721

وبگردی