آفتاب

رای‌گیری پارلمان انگلیس درباره همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا

رای‌گیری پارلمان انگلیس درباره همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا

قانونگذاران انگلیسی امروز (سه‌شنبه) برای نخستین بار لایحه مربوط به برگزاری همه‌پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا که قرار است پایان سال 2017 برگزار شود را به رای می‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس در ابتدای بحث در پارلمان درباره لایحه همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و پس از این سخنرانی مجلس عوام انگلیس امروز را صرف بحث کردن درباره این لایحه و به رای گذاشتن آن می‌کند.

دولت دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس انتظار دارد به آسانی در این رای گیری پیروز شود اما این لایحه باید پیش از تبدیل شدن به قانون از چند مرحله دیگر در پارلمان انگلیس عبور کند.

همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ممکن است حتی سال آینده میلادی برگزار شود.

لایحه این همه‌پرسی پس از آن مطرح شد که محافظه‌کاران تحت رهبری دیوید کامرون در انتخابات سراسری ماه گذشته میلادی انگلیس اکثریت را به دست آوردند و این طرح در صدر دستور کار قانونگذاری آنها قرار گرفت.

دیویدکامرون در هفته‌های اخیر مشغول برگزاری مذاکراتی با دیگر رهبران اروپا به منظور اجرای اصلاحات در اتحادیه اروپا است که به گفته وی اجرایشان پیش از برگزاری همه‌پرسی ضروری هستند.

کامرون گفته است در صورتی که این اصلاحات اجرا شوند وی به نفع باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا رای خواهد داد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند رای‌دهندگان انگلیسی، حامی باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا هستند.

رای‌گیری مجلس عوام انگلیس در حالی برگزار می‌شود که دیوید کامرون روز یکشنبه در سخنانی عنوان کرد، وزرای دولتش در صورتی که برای باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا تبلیغ نکنند باید استعفا دهند.

انتهای پیام

کد N851714

وبگردی