آفتاب
مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع خبر داد

ساخت ناوشکن‌های جدید کلاس موج

ساخت ناوشکن‌های جدید کلاس موج

مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع،ناوشکن دماوند را یکی از مولفه‌های اقتدار و ایجاد امنیت در بستر دریا جهت حفظ منافع ملی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،منطقه گیلان،امیردریادار امیر رستگاری در حاشیه مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران طراحی ساخت و الحاق ناوشکن دماوند در جمع خبرنگاران گفت: منابع و منافع دریایی برای هر کشوری دارای فرصت‌های کلان و راهبردی است.

وی تصریح کرد: برای این‌که کشوری بتواند از منابع دریایی استفاده کند نیاز به اقتدار دارد و مظهر اقتدار در دریا نیروهای دریایی هستند.

وی ناوشکن دماوند را یکی از مولفه‌های اقتدار و ایجاد امنیت در بستر دریا جهت حفظ منافع ملی عنوان کرد و گفت: نیروی دریایی با استفاده از این ناوشکن در اعماق اقیانوس‌ها حضور می‌یابد.

مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به قابلیت‌های ناوشکن دماوند گفت: این ناوشکن دارای قابلیت‌های مقابله با تهدیدات هوایی،سطحی و زیرسطحی است.

وی با بیان این‌که «این ناوشکن دارای قدرت بالای مقابله با تهدید است» یادآور شد: این ناوشکن دارای تجهیزات کشف انواع زیردریایی و سامانه مدیریت نصب است.

وی با بیان این‌که «ساخت ناوشکن دماوند از سال 87 آغاز و در اسفندماه 93 پایان یافت» گفت: ساخت ناوشکن دماوند 7 سال طول کشید که در مقایسه با ناوشکن جماران که 12 سال برای ساخت آن به طول انجامید 5 سال کاهش ساخت داشته است.

رستگاری از ساخت ناوشکن‌های جدید کلاس موج خبر داد و گفت: یکی از گلوگاه‌های خودکفایی هر کشوری ساخت دیزل در حوزه ریل، جاده‌ای و دریایی است و کشوری نمی‌تواند مدعی خودکفایی باشد مگر به توانایی تولید دیزل برسد. دیزل ریلی صد در صد بومی و ایرانی تا پایان سال تحویل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خواهد شد. دیزل ریلی تولیدی،با هزار اسب بخار ساخته و مراحل نهایی را دنبال می‌کند و تا 30 هزار ساعت بدون تعمیرات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با دستیابی به فناوری نوین دیزل جزء 10 کشور سازنده این فناوری محسوب می‌شود.

وی به تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: تحریمی که توسط استکبار جهانی به عنوان یک سلاح و حربه استفاده می‌شود در خیلی از کشورها تاثیرگذار بود و آن‌ها را زمین‌گیر کرده است ولی در ایران اسلامی این تحریم‌ها به عنوان یک فرصت مغتنم شمرده شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به توان بالای جوانان کشور در ساخت ناوشکن‌ها گفت: با ساخت ناوشکن دماوند به دنیا نشان دادیم که جمهوری اسلامی ایران دارای قدرت و توان بالایی در ساخت ناوشکن‌هاست.

انتهای پیام

کد N851696

وبگردی