آفتاب

اوباما: یونان باید تصمیمات دشواری بگیرد

اوباما: یونان باید تصمیمات دشواری بگیرد

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به بحران مالی یونان گفت که دولت آتن باید تصمیمات سختی اتخاذ کند تا بتواند از خروج از اتحادیه اروپا و قصور در پرداخت بدهی جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ باراک اوباما‌ رئیس جمهوری آمریکا گفت که مساله یونان بسیار اضطراری است و باید فورا راه حلی برای آن اندیشیده شود. یونان باید اصلاحاتی مهم نه تنها برای راضی نگه داشتن وام دهندگان مالی بلکه از آن مهمتر اصلاحاتی برای ایجاد زمینه مناسب اقتصادی و رشد اقتصادش انجام دهد.

اوباما پس از نشست با سران گروه هفت در ایالت بایرن آلمان گفت: یونانی‌ها باید قدم در این مسیر بگذارند و برخی انتخاب‌های سیاسی دشوارداشته باشند که در بلند مدت به نفع آنها باشد.

در حالی که رئیس جمهور آمریکا یونان را به اصلاحات فراخواند از وام دهندگان بین المللی نیز خواست تا کمی انعطاف نشان دهند.

وی تاکید کرد: اگر دو طرف به میزان کافی منعطف باشند. بنابراین گمان می‌کنم که مشکل حل شود اما در این میان تمام افراد دخیل باید تصمیماتی سخت اتخاذ کنند.

دولت آتن نیاز دارد تا حدود 7/2 میلیارد یورو از کمک‌های مالی‌اش آزاد شود تا بتواند تا 30 ژوئن 1/6 میلیارد یورو را به صندوق بین المللی پول بازگرداند. قصور در پرداخت بدهی می‌تواند موجب خروج این کشور از حوزه یورو شود.

در همین حال وزیر دارایی یونان هشدار داد که رهبران اتحادیه اروپا وظیفه دارند که از «ناکامی» تاریخی پیشگیری کنند و خواستار توافق فوری یونان با وام دهندگان بین المللی شد.

انتهای پیام

کد N851658

وبگردی