آفتاب

کواکبیان :۱۸۶ حزب برای شرکت در انتخابات مجمع فوق‌العاده خانه احزاب دعوت شده‌‌اند

کواکبیان :۱۸۶ حزب برای شرکت در انتخابات مجمع فوق‌العاده خانه احزاب دعوت شده‌‌اند

تسنیم نوشت:

رئیس مجمع عمومی خانه احزاب گفت: تاکنون از ۱۸۶ حزب و تشکل برای حضور در مجمع عمومی فوق‌العاده خانه احزاب دعوت شده است.
مصطفی کواکبیان رئیس مجمع عمومی خانه احزاب با اشاره به نشست خانه احزاب که قرار است پنج شنبه هفته جاری در وزارت‌کشور برگزار شود، اظهار داشت: از تمامی 186 تشکلی قبلا به عضویت خانه احزاب درآمده بودند و یا تا 1394/4/31 عضویت آنها پذیرفته شده، دعوت شده است و همین مبنای نصاب قانونی مجمع عمومی فوق‌العاده است که با دوسوم یعنی 121 عضو رسمیت خواهد داشت.
وی افزود: البته همه احزاب و تشکل‌های قانونی به شرط ارائه درخواست عضویت در خانه احزاب می‌توانند در نشست مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت کنند، در آن صورت ممکن است نصاب دیگری را داشته باشیم.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری با ابراز خوشبختی از همگرایی خوب احزاب اصلاح طلب و اصولگرا و سایر تشکل‌ها، گفت: انشاءالله مجمع عمومی فوق‌العاده بتواند بدون حاشیه و به خوبی به وظیفه خویش که همان اصلاح اساسنامه است، بپردازد. البته گلایه از صداوسیما وجود دارد که با پخش مصاحبه برخی دبیران کل و بی‌توجهی به متن اصلی به حاشیه‌پردازی غیرمنطقی از نشست اخیر پرداخت که امیدوارم این بار تکرار نشود.
کواکبیان در ادامه با بیان اینکه تاکنون حدود 35 پیشنهاد از سوی احزاب مختلف به صورت مکتوب جهت اصلاح مواد اساسنامه خانه احزاب واصل شده است، گفت: براساس تصویب هیئت رئیسه قطعا در نشست مجمع عمومی صرفا پیشنهادات مکتوب مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و ما هیچ پیشنهاد شفاهی را نخواهیم پذیرفت. به همین خاطر ما از دبیران کل که گاهی پیشنهاد مشترک ارائه داده‌اند خواسته‌ایم بین خودشان یک نفر را مشخص، که از آن پیشنهاد دفاع کند.
رئیس مجمع عمومی خانه احزاب با تاکید بر اینکه ما تابع رای مجمع عمومی هستیم، گفت: عمده پیشنهادات در مورد ماده 15 و ترکیب شورای مرکزی است که امیدواریم به جمع‌بندی معقول در این زمینه دست پیدا کنیم.
وی در پایان ضمن قدردانی از با تشکر معاونت سیاسی و مسئولان وزارت کشور تصریح کرد: بنا داریم هرچه زودتر شورای مرکزی خانه احزاب انتخاب شود و ما آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات از طریق مجمع عمومی عادی در همین نشست به جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها را داریم به شرط آنکه اصلاح اساسنامه به تصویب نهایی برسد و رای مثبت مجمع عمومی فوق‌العاده برای برگزاری مجمع عمومی عادی حاصل شود و اگر مجمع عمومی فوق‌العاده به چنین جمع‌بندی نرسد ممکن است به همین هیئت رئیسه فعلی ماموریت برگزاری مجمع عمومی عادی را محول شود که باید منتظر تصمیمات مجمع عمومی باقی بمانیم.

2929

کد N851641

وبگردی