آفتاب

برگزاری جلسات استماع در سنا برای بررسی توافق هسته‌ای احتمالی

برگزاری جلسات استماع در سنا برای بررسی توافق هسته‌ای احتمالی

کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا هم‌زمان که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 وارد مرحله پایانی خود شده است جلسات استماعی را برای بررسی یک توافق احتمالی با ایران برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری المانیتور، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در حالی که مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی در وین پایتخت اتریش ادامه می‌یابد، برگزاری یک سری جلسات استماع را برای ارزیابی مفاد توافقی که احتمال می‌رود در پایان ماه‌ جاری حاصل شود را آغاز کرده است.

یک عضو جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت:‌ هم‌زمان که رایزنی‌های هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 با تلاش برای رسیدن به نتیجه نهایی تا 30 ژوئن در جریان است این کمیته یک سری جلسات استماع را به منظور آماده کردن اعضای کنگره برای بازبینی یک توافق نهایی برگزار می‌کند.

به گزارش المانیتور، پیش از این ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا نیز پس از بازگشت از آخرین دور این مذاکرات در حضور اعضای کمیته روابط خارجی درباره روند رایزنی‌ها گزارش داد.

او به همراه دیگر مذاکره کنندگان آمریکایی هفته گذشته به وین رفته بود.

هفته آینده قرار است یک جلسه محرمانه برای تعیین یک رژیم راستی‌آزمایی و نظارت موفقیت‌آمیز برگزار خواهد شد که در آن قرار است گری سامور، مشاور پیشین کاخ سفید در امور کنترل تسلیحات حضور داشته باشد.

آمریکا چندی پیش قانون نظارت کنگره بر هر توافق هسته‌ای با ایران را به تصویب رساند که بر اساس آن کنگره اجازه دارد تا 30 روز پس از حصول این توافق آن را مورد بازبینی قرار دهد و در صورت نیاز قطعنامه‌ای برای رد یا تاییدش صادر کند.

بر اساس این گزارش، مجلس نمایندگان آمریکا نیز قصد دارد یک جلسه استماع با موضوع بررسی موشک‌های بالستیک ایران برگزار کند.

انتهای پیام

کد N851629

وبگردی