آفتاب

جلسه مشترک کمیسیون برنامه با مدیران صندوق توسعه ملی

جلسه مشترک کمیسیون برنامه با مدیران صندوق توسعه ملی

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از جلسه امروز این کمیسیون با هیات مدیره صندوق توسعه ملی خبر داد و تحمیل تعهدات متعدد به صندوق را از جمله چالش‌های صندوق توسعه ملی عنوان کرد.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: جلسه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با هیات مدیره صندوق توسعه ملی به منظور بررسی و نظارت بر عملکرد این صندوق در سال 93 و برنامه‌های صندوق برای سال 94 برگزار شد.

به گفته کاتب، طبق گزارش مدیران صندوق توسعه ملی، ورودی این صندوق در سال 93، دوازده میلیارد دلار بوده و این صندوق در سال 94 نیز تاکنون پنج میلیارد دلار ورودی داشته است که در سال 93 از سرجمع 20 درصد منابع ریالی 13 هزار میلیارد تومان طرح پذیرفته شده که حدود یازده هزار میلیارد تومان پرداختی به طرح‌ها وجود داشته است.

وی بی‌ثباتی در قانون را از جمله چالش‌های صندوق توسعه ملی عنوان و خاطرنشان کرد: این موضوع باعث شده صندوق نتواند برنامه ریزی بلندمدت داشته باشد و ایجاد تعهدات متعدد برای صندوق توسط دولت و مجلس نیز باعث شده این صندوق نتواند به تعهداتش عمل کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: در این جلسه پیشنهاد شد نسبت به تصویب قوانین دائمی برای صندوق اقدام شود تا این قوانین به راحتی قابل تغییر نباشد و نشود تعهداتی به صندوق تحمیل کرد که مقطعی و کوتاه مدت باشد.

کاتب در پایان یادآور شد: همچنین پیش بینی می‌شود در بحث سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم توسعه نیز محورهایی مثل استقلال مدیریت صندوق از بانک مرکزی، استقلال منابع و مصارف از تکالیف بودجه‌ای کشور و دائمی کردن قوانین صندوق رعایت شود.

انتهای پیام

کد N851601

وبگردی