آفتاب

حکم دادگاه عالی آمریکا صهیونیست‌ها را مایوس کرد

حکم دادگاه عالی آمریکا صهیونیست‌ها را مایوس کرد

دادگاه عالی آمریکا قانونی را که به شهروندان آمریکایی متولد قدس اجازه درج نام "اسرائیل" در مقابل محل تولد خود در گذرنامه‌هایشان را می داد، لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دادگاه اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا "حق انحصاری برای به رسمیت شناختن حاکمیت طرف‌های خارجی" را دارد و با تصمیم وی باید نام "قدس" در گذرنامه‌های آمریکایی‌های متولد این شهر درج شود.

این حکم پس از نزدیک به 8 ماه بحث و بررسی میان کاخ سفید و کنگره آمریکا بر سر درج کلمه "اسرائیل" در مقابل محل تولد شهروندان آمریکایی متولد قدس در گذرنامه های آنها صادر شد. این در حالی است که کنگره در سال 2002 رای به درج نام "اسرائیل" به عنوان محل تولد این گروه از شهروندان آمریکایی در گذرنامه های آنها داده بود.

حکم دادگاه آمریکا پیروزی بزرگ برای دولت باراک اوباما و ضربه‌ای سنگین به رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود که قدس را بخشی از خاک خود می‌داند.

کاخ سفید با این تصمیم خود سعی در حفظ بی طرفی‌اش در مساله حاکمیت بر قدس به عنوان شهر تحت حاکمیت بین المللی و عدم پذیرش حاکمیت غیر قانونی رژیم صهیونیستی بر این شهر را دارد.

آمریکا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی قبول ندارد و سفارت این کشور نیز مانند تمامی کشورهای دیگر در شهر تل آویو قرار دارد؛ هر چند که برخی مقامات آمریکایی اظهاراتی درباره انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس بیان می کنند.

انتهای پیام

کد N851517

وبگردی