آفتاب
کریمی‌قدوسی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

انتقاد از معطل ماندن ۱۳ ماهه تحقیق و تفحص از «طرح توسعه مجلس»

انتقاد از معطل ماندن ۱۳ ماهه تحقیق و تفحص از «طرح توسعه مجلس»

نماینده مردم مشهد و کلات از معطل ماندن ۱۳ ماهه طرح تحقیق و تفحص از برنامه توسعه عمرانی مجلس و عدم پاسخ به نمایندگان طراح تحقیق و تفحص، انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کریمی‌قدوسی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدام جمعی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از فعالیت های عمرانی مجلس اظهار داشت: مجلس برای توسعه اماکن مورد نیاز خود از جمله کتابخانه جدید، ساختمان محل سکونت نمایندگان و بخش‌های مختلف دیگر مربوط به خود نیازمند طرح های توسعه ای است که ما مخالف آن نیستیم، اما درباره نحوه عملکرد مجلس در طرح توسعه، درخواست تحقیق و تفحص کرده ایم.

وی با بیان اینکه یکسال از ارائه این درخواست می گذرد، گفت: شاید حداقل ۲۰ بار پیگیری حضوری توسط من انجام شده است و باید بر اساس آئین نامه داخلی مجلس، در ظرف یکماه از ارائه درخواست تحقیق و تفحص جواب ما را می دادند و سوالات را به صورت کتبی جواب می دادند، اما حدود ۱۳ ماه گذشته و هنوز چیزی دست ما را نگرفته است.

کریمی قدوسی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که به نظر هیات رئیسه مجلس درباره به صلاح نبودن انجام تحقیق و تفحص در سال پایانی مجلس برای جلوگیری از تنش اشاره کرد، افزود: ما به دنبال ایجاد تنش نیستیم؛ ما وظیفه نظارت بر عملکرد همه از جمله خودمان را داریم و اینکه بودجه های سنگین برای توسعه مجلس چگونه هزینه می شود و مردم هم انتظار دارند، چون طرح توسعه مجلس هر روز مقابل چشمان آنها قرار دارد و سوال می کنند که چرا این وضعیت برقرار است و چرا این طرح تکمیل نمی‌شود؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: این وظیفه ما است که چنین مسائلی را پیگیری کنیم و اگر از پاسخ سوال‌هایمان قانع شدیم، تحقیق و تفحص را ادامه نمی دهیم، وگرنه رأی‌گیری می شود و به صحن علنی مجلس می آید و در آنجا نمایندگان مجلس باید تصمیم‌گیری کنند.

وی در همین رابطه به انجام تحقیق و تفحص از دو تابعیتی ها اشاره و تصریح کرد: در آن مورد کمیسیون امنیت ملی بلافاصله اقدام کرد و وزرای اطلاعات، امور خارجه و کشور بلافاصله جواب دادند و این جواب ها را کمیسیون امنیت برای امضاءکنندگان طرح تحقیق و تفحص فرستاد؛ سپس جلسه گذاشته شد و با حضور وزیر اطلاعات، امضاءکنندگان طرح صحبت کردند و در نهایت در کمیسیون رأی‌گیری شد و قانع نشدیم.

کریمی‌قدوسی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که درباره وجود مدیران دو تابعیتی در بین مقامات ارشد دولتی سوال کرد، اظهار داشت: در جواب هایی که برای ما فرستادند، این موضوع به طور شفاف نیامده و فقط یک آمار دادند؛ احتمالا یک هفته دیگر این موضوع به صحن علنی می آید تا در این رابطه رأی‌گیری شود.

واکنش به بازداشت معاون اجرایی رئیس جمهور سابق/ با متخلف باید طبق قانون برخورد شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه در پاسخ به سوالی درباره بازداشت معاون اجرایی رئیس جمهور سابق با بیان اینکه در این رابطه اطلاعی ندارم، عنوان کرد: از ابتدای این حوادث هر وقت از من سوال شده، گفته ام که دستگاه قضایی نباید هیچ خط قرمزی در پیگیری مسائل مدیران داشته باشد.

وی اضافه کرد: هر اقدامی که خلاف قانون شود، بدون نگاه به موقعیت و شخصیت و جناح فرد متخلف، باید مردم به این نتیجه برسند که استثنایی وجود ندارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در پاسخ به سوال خبرنگاری که عنوان کرد چرا در دولت آقای احمدی نژاد اینقدر تخلف روی داده، تصریح کرد: تا جایی که ما خبر داریم از ابتدای انقلاب تاکنون از این مسائل وجود داشته و سنگین تر از این مسائل در دولت سازندگی و دولت اصلاحات وجود داشته و همان تیمی که در دولت اصلاحات و سازندگی بود، آمدند و مدیریت دولت اصولگرایان را به دست گرفتند.

کریمی‌قدوسی ادامه داد: زیرساخت فساد در دولت سازندگی شکل گرفت و باندهای قدرت ثروت در آنجا شکل گرفتند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که گفت چرا شما بر این موارد نظارت نکردید؟ پاسخ داد: من آن زمان نماینده نبودم و از موقعی هم که نماینده شدم چهره من کاملا مشخص است و با هیچ دولتی هم عقد اخوت نبسته ام و هیچ رابطه خاصی با هیچ کسی نداشته ام؛ در دولت احمدی نژاد هم اگر نمایندگانی بودند که ۵۰ بار به ملاقات وی رفتند، من دو یا سه بار ایشان را از نزدیک دیده ام. مواضع من کاملا اصولی است و عضو هیچ حزب و جریانی نیستم و البته همه دولت ها نیز ناکامی ها و کام روایی هایی در انجام وظایف خود داشته اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا همه این تخلفات در دولت گذشته روی داده است، تاکید کرد: انشاءالله این وضعیت استمرار پیدا کند و دولت ها همینطور سالم باشند و این اتفاقات شامل حال دولت فعلی نشود، اما معمولا تلاش می کنند وقتی کار دولت ها تمام می شود به سراغشان می روند تا در مسائل اجرایی اتفاقی نیفتد؛ باید ببینیم در دوره فعلی چه مسائلی روی می دهد.

کد N851485

وبگردی