آفتاب

طالبان علیه حکومت میانمار اعلام جهاد کرد

طالبان علیه حکومت میانمار اعلام جهاد کرد

ایرنا نوشت:

در ادامه واکنش های پرتعداد دولت و احزاب پاکستان در محکومیت سکوت نهادهای بین المللی در قبال رنج و دردهای مسلمانان میانمار، گروه 'تحریک طالبان پاکستان' هم از سیر این واکنش ها عقب نمانده و علیه دولت میانمار اعلام جهاد کرده است.

شخصی به نام 'احسان الله احسان' سخنگوی گروه موسوم به 'جماعت الاحرار' که یکی از شاخه های طالبان پاکستان محسوب می شود، در بیانیه ای که از طریق پست الکترونیک در اختیار برخی رسانه های پاکستان قرار داده، اعلام کرده است: طالبان پاکستان خود را در رنج و دردهای مسلمانان روهینگیا شریک می داند و از مسلمانان میانمار می خواهد تا قیام کنند و علیه حاکمان آن کشور بجنگند.

این سخنگو گفته است که طالبان پاکستان آمادگی دارد منابع، تجهیزات و ظرفیت های آموزشی خود را در اختیار مسلمانان میانمار قرار دهد و به آنان کمک کند تا 'شمشیرها را علیه حاکمان این کشور بالای سر ببرند'.

احسان الله احسان گفته است که صرف برگزاری تظاهرات، راهپیمایی و صدور بیانیه برای محکوم کردن رفتارهایی که با مسلمانان روهینگیا می شود، هیچ تاثیری ندارد و فقط جهاد است که می تواند بر حاکمان میانمان اثرگذار باشد.


اقدامات دولت و احزاب پاکستان در حمایت از مسلمانان میانمار


دولت پاکستان اخیرا باهدف بررسی مشکلات و رنج های اقلیت مسلمان میانمار با هدف حمایت از آنان، کمیته ای متشکل از سه نفر از عالی ترین مقامات دولتی اسلام آباد تشکیل داده است.

این کمیته متشکل از سه نفر از عالی ترین مقامات دولت پاکستان، از سکوت نهادها و جامعه بین الملل در قبال رنج های روهینگیا به شدت انتقاد کرده و سکوت جنایتکارانه نهادهای بین المللی مدعی دفاع از حقوق بشر را در قبال مسلمانان روهینگیا در میانمار به شدت به باد انتقاد گرفته است.

کمیته یاد شده همچنین از سازمان ملل، سازمان همکاری های اسلامی، کشورهای مسلمان و قدرت های منطقه ای خواسته تا اقدامی عملی برای متوقف کردن کشتار مسلمانان میانمار انجام دهند.

هفته گذشته نیز نیز مولانا عبدالغفور حیدری نایب رییس مجلس سنای پاکستان از کشورهای مسلمان از جمله ایران، ترکیه، اندونزی، عربستان و دولت پاکستان خواست تا برای متوقف کردن آزار و اذیت و کشتار مسلمانان روهینگیای میانمار، دولت این کشور را تحت فشار قرار دهند.

اخیرا نیز عمران خان، یکی از معروف ترین چهره های سیاسی پاکستان و رهبر حزب تحریک انصاف در نامه ای سرگشاده خطاب به دبیرکل سازمان ملل نوشت: سکوت و انفعال سازمان ملل در قبال رنج و دردهای ادامه دار مسلمانان روهینگیا در میانمار، شاهدی شرم آور بر ناکامی و شکست سازمان ملل در مسیر احقاق ابتدایی ترین حقوق انسانی و ناتوانی آن در جلوگیری از نسل کشی این مسلمانان است.

همچنین شهرهای مختلف پاکستان این روزها صحنه برگزاری تظاهرات در محکومیت کشتار مسلمانان روهینگیا و اعلام حمایت از این اقلیت مسلمان میانمار است.

دولت میانمار، یک میلیون و 300 هزار مسلمانان روهینگیایی را مهاجرانی می داند که از بنگلادش به این کشور مهاجرت کرده اند و به همین دلیل حق شهروندی آنان را به رسیمت نمی شناسد و در برخی موارد خواستار خروج آنها از کشور شده است.

52261

کد N851264

وبگردی