آفتاب
میرکاظمی در جلسه سوال از وزیر ارشاد:

هیچ کجای قانون مطبوعات جرمی تحت عنوان انتقاد از دولت وجود ندارد

هیچ کجای قانون مطبوعات جرمی تحت عنوان انتقاد از دولت وجود ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس در نشست سوال از وزیر ارشاد گفت: هیچ جای قانون اساسی و قانون مطبوعات جرمی تحت عنوان انتقاد از دولت وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی سئوال نمایندگان از وزیر ارشاد در خصوص آزادی بیان در دستور کار مجلس قرار گرفت.

مسعود میرکاظمی عضو فراکسیون اصولگرایان به نمایندگی از ۷ نماینده این سئوال را مورد بررسی قرار داد.

وی گفت: مدتی از عمر دولت نگذشته بود که شاهد ایجاد فشار و محدودیت در رسانه های اصولگرا و منتقد به دولت شدیم و امروز با گذشت ۱۶ ماه وضعیت که بهتر نشده است، بلکه بدتر هم شده است.

میرکاظمی ادامه داد: یک برخورد دوگانه یعنی برخورد با منتقدین و حمایت از جریان خاص شکل گرفته است. بر اساس قانون اساسی، نشریات و مطبوعات در بیان آزاد هستند ولی آنچه در دولت می بینید درست عکس این اصل قانون اساسی است.

وی اظهار داشت: هیچ جای قانون اساسی و قانون مطبوعات جرمی تحت عنوان انتقاد از دولت وجود ندارد، ولی آنچه شما انجام می دهید حاکی از رفتار دوگانه و حمایت از کسانی است که بی حرمتی به منتقدان دولت، علما، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مقدسات و نظام را در پرونده خود دارند.

میرکاظمی گفت: در دولت یازدهم آزادی بیان آری اما آزادی بعد از بیان خیر، یا تذکر یا دادگاهی یا تخریب یا عدم حمایت یارانه ای بالاخره به شکلی رسانه های اصولگرا را تحت تنگنا قرار می دهید.

عضو کمیسیون انرژی خطاب به جنتی گفت: شما وزیر ارشاد کابینه هستید، اگر این دولت ظرفیت ندارد، وظیفه شماست که ظرفیت سازی کنید. ولی متاسفانه فرمان دست دیگران است. شما در هر حال باید پاسخگو باشید.

عضو فراکسیون اصولگرایان ادامه داد: حتی اجازه نمی دهید در نشست دانشجویی دانشجویان منتقد در جلسه حضور داشته باشند. حذف دانشجویان حزب اللهی دیگر چه صیغه ای است که دولت به راه انداخته است.

وی افزود: آیا حذف خبرنگاران منتقد از جلسات مصاحبه مدل جدید تحقق آزادی بیان در دولت راستگویان است؟ آیا باید همه تملق دولت را بکنند؟

میرکاظمی ادامه داد: متاسفانه بیشترین نیروهای امنیتی در مقایسه با دولت های گذشته در این دولت جمع هستند. کسانی که تخصص جنگ روانی دارند، آنهایی که روزانه بولتن‌هایی تهیه و به عنوان تخریب دولت و نه منتقدین به آقای رئیس جمهور تحویل می دهند و مرتب روی اعصاب ایشان راه می روند.

کد N851248

وبگردی