آفتاب

میرکاظمی: چرا با مصوبه شورای امنیت برخوردی دوگانه می‌شود؟

میرکاظمی: چرا با مصوبه شورای امنیت برخوردی دوگانه می‌شود؟

نماینده مردم تهران در مجلس در سوالی از عملکرد وزیر فرهنگ انتقاد کرد و گفت: شما به عنوان وزیر ارشاد وظیفه دارید که پاسخگو باشید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از رادیو فرهنگ، سید مسعود میرکاظمی به عنوان نماینده سوال کننده از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد محدودیت مطبوعات در انتشار اخبار مربوط به کرسنت اظهار کرد: این سوال را در اسفند ماه سال 92 پرسیده‌ام که مدت زیادی از عمل دولت نگذشته بود و ما شاهد ایجاد فشار و محدودیت به رسانه‌های اصولگرا و منتقد به دولت بودیم.

وی افزود: امروز با گذشت 16 ماه وضعیت بهتر که نشده بدتر هم شده است. یک رفتار دوگانه یعنی برخورد و تخریب منتقدین و حمایت از جریان خاص صورت می‌گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اصل 24 قانون اساسی مبنی بر آزادی بیان نشریات و مطبوعات اظهار کرد: اما در دولت می‌بینیم که درست عکس این قانون عمل می‌شود در حالی که هیچ جای قانون اساسی و قانون مطبوعات جرمی به عنوان نقد دولت وجود ندارد، اما آنچه شما انجام می‌دهید حاکی از رفتار دوگانه و حمایت ازکسانی است که بی‌حرمتی به منتقدین دولت، علما، نمایندگان مجلس و مقدسات نظام را در پرونده خود دارند.

این نماینده اصولگرای مجلس گفت: در دولت یازدهم آزادی بیان آری ولی آزادی بعد از بیان برای برخی خیر! یا تذکر یا دادگاهی یا تخریب یا عدم حمایت یارانه‌ای و نهایتا به هر شکلی مطبوعات در تنگنا قرار می‌گیرند.

میرکاظمی افزود: شما وزیر ارشاد کابینه هستید اگر این دولت وظیفه ندارد وظیفه شماست که ظرفیت سازی کنید. اما متاسفانه فرمان دست دیگران است و در هر حال شما بایستی پاسخگو باشید.

نماینده مردم تهران درمجلس همچنین اظهار کرد: نوع دیگر سانسور در این دولت امنیتی کردن است و در همین دولت بحث امنیتی مطرح نیست سوال این است که چرا برخورد دوگانه با مصوبه شورای امنیت می‌شود. این سوال اصلی است، چرا نباید راجع به این موضوع مطلبی نوشته شود. بله می‌گویید مصوبه شورای امنیت است، اشکالی به آن نیست. اما آیا شما همه مصوبات شورای امنیت را انجام می‌دهید؟

ادامه دارد...

کد N851179

وبگردی