آفتاب
با حضور جانشین وزیر دفاع برگزار می‌شود؛

مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران ناوشکن جماران ‌

مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران ناوشکن جماران ‌

مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران ناوشکن جماران با حضور جانشین وزیر دفاع برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران مراحل ساخت "ناوشکن جماران" با حضور امیر سرتیپ حاتمی جانشین وزیر دفاع و فرمانده نیروی دریایی ارتش فردا در استان گیلان برگزار خواهد شد.

ناوشکن دماوند توسط کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با همکاری حدود 400 دانشگاه، مرکز تحقیقاتی و تولید کنندگان و صنایع ایرانی ساخته شده است، نمونه نخست این کلاس از ناوشکن در جنوب ایران با عنوان ناوشکن جماران به ناوگان آب‌های نیلگون خلیج فارس پیوسته است.

ناوشکن دماوند نسبت به نمونه مشابه که همان ناوشکن جماران است،طول بیشتر ولی در عین حال وزن کمتر و قابلیت‌های بیشتری در حوزه تجهیزات و تسلیحات،حمل نفرات و قدرت مانور و چالاکی بالایی دارد.

این شناور با قابلیت تدافع، تهاجم و رهگیری همزمان اهداف هوایی، سطحی و زیرسطحی،مسلح به سامانه موشکی کروز، اژدرافکن، سامانه‌های توپ 76 و 40 میلی‌متری، سامانه‌های پردازش راداری و رادارهای تاکتیکی سطحی و هوایی است.

به‌کارگیری رادار کنترل آتش با قابلیت ردیابی جنگنده‌ها و موشک‌های کروز، به‌کارگیری سامانه کنترل مانیتورینگ به‌منظور کنترل و هماهنگی عملیاتی فی‌مابین موتور، شافت، پروانه و ناوبری و به‌کارگیری سیستم رانش با توان بالا جهت تأمین سرعت بهینه شناور از نقاط برجسته این شناور است که نسبت به پروژه مشابه قبلی ارتقا یافته و بهینه‌سازی شده است.

یکی از مهمترین تجهیزات نصب‌شده روی این ناوشکن، رادار عصر است.رادار عصر، نخستین رادار سه‌بُعدی آرایه فازی ایران است, این رادار قادر است اهداف را تا شعاع 200 کیلومتری کشف کند. از مهمترین ویژگی‌های این رادار، قابلیت کشف و رهگیری اهداف هوایی و سطحی،‌ توانایی رهگیری 100 هدف به‌صورت همزمان و مقابله با جنگ الکترونیک است.

انتهای پیام

کد N851055

وبگردی