آفتاب

کلمبیا فارک را مقصر در نشت نفت دانست

کلمبیا فارک را مقصر در نشت نفت دانست

مقام‌های کلمبیا چریک‌های چپ‌گرای فارک را به مجبور کردن رانندگان تانکرهای حمل نفت در تخلیه محموله ‌خود در زمین متهم کردند؛ اقدامی که باعث افزایش نگرانی‌ها درباره آلوده شدن منابع آبی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام‌های کلمبیا گفتند چریک‌های فارک این تانکرها را در حمله صبحگاه متوقف کرده و محموله نفتی آن‌ها را به اجبار تخلیه کردند. این تانکرها از یک منطقه دور افتاده در شمال غرب کلمبیا این محموله را بار زده بودند.

جیمی دیاز، فرماندار پوتومایو گفت: تانکرها توسط فارک متوقف شده و رانندگان به اجبار محموله نفت خام خود را خالی کردند که حدود 757 هزار لیتر بود. تمامی این نفت می‌تواند بر منابع آبی منطقه اثر بگذارد.

وزارت دفاع کلمبیا در توییتر نوشت: این میزان نفت بر منابع طبیعی اثر می‌گذارد.

این حمله پس از اقدامات اخیر فارک در همین منطقه صورت گرفت که شامل بمباران دو دکل برق و یک نیروگاه آبی است.

چریک‌های فارک و دولت بوگوتا از نوامبر 2012 مذاکرات صلح برگزار کرده‌اند. اما اقدامات خصمانه از زمان کشته شدن 11 سرباز توسط چریک‌های کلمبیا و حملات هوایی دولت علیه نیروهای مسلح شدت گرفته و مذاکرات صلح را تحت تاثیر قرار داده است.

درگیری در کلمبیا میان چریک‌های فارک و نیروهای دولتی کلمبیا بیش از 200 هزار کشته برجای گذاشته و باعث بی‌خانمانی بیش از شش میلیون نفر شده است. چریک‌های فارک از 1964 حملات خود را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N851052

وبگردی