آفتاب
سلطانی در نطق میان دستور:

بابک زنجانی‌ها ویترین رانت‌خواران پشت پرده هستند

بابک زنجانی‌ها ویترین رانت‌خواران پشت پرده هستند

نماینده مردم بروجن با تاکید بر لزوم برخورد اصولی قوه قضائیه با رانت و رانت‌خواران گفت: باید با دست‌های پنهان و آشکاری که بابک زنجانی‌ها را ساختند، برخورد جدی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی امیرعباس سلطانی، نماینده مردم بروجن در نطق میان دستور خود از عدم اراده قوا در برخورد با پرونده های رانت و فساد انتقاد کرد و اظهار داشت: چرا روز‌به‌روز حجم پرونده های رانت زیاد می شود. رهبری انقلاب نیز از این موضوع انتقاد داشته و بارها اعلام کردند، چرا علی‌رغم برگزاری این همه کنفرانس، برخورد عملی با رانت و فساد به نتیجه نمی رسد؟

وی با تاکید بر اینکه باید با فساد، رانت و رانت‌خوار برخورد اصولی صورت گیرد، اظهار داشت: قوه قضائیه باید به دنبال برخورد جدی با رانت‌خواران باشد. باید برخورد جدی با دست های پنهان و آشکار که امثال بابک زنجانی ها را وارد عرصه های مختلف اقتصاد می کنند، صورت گیرد.

سلطانی ادامه داد: این کار برخورد اصولی با رانت است، زیرا بابک زنجانی ها ویترینی هستند از فسادهای پشت پرده و دست هایی که آنها را به اینجا رسانده اند.

وی افزود: چرا مردم باید برای دریافت یک وام ۳ میلیونی ماه ها پشت در بانک باشند، اما با مفسدانی که میلیاردها به بانک بدهکارند، مماشات شود. باید اقدام جدی و به دور از شعار و مصلحت‌اندیشی در وصول و مطالبات بانک ها صورت گیرد.

نماینده مردم بروجن با تاکید بر لزوم حل مشکل فرهنگیان تصریح کرد: باید حقوق و مزایای فرهنگیان همگام با تورم رشد کند.

سلطانی خطاب به وزیر اقتصاد و ریاست بانک مرکزی افزود: آیا زمان آن نرسیده که اقدام جدی در خصوص وصول مطالبات بانکی صورت گیرد و با افرادی که با رانت، وام های بدون بازگشت گرفته اند، برخورد شود؟ آیا زمان برخورد با موسسات مالی غیرقانونی که اقتصاد را فلج کرده‌اند، نرسیده است؟

وی تصریح کرد: یا شما قدرت برخورد با صاحبان زر و زور را ندارید و یا نمی خواهید با این افراد برخورد کنید.

نماینده مردم بروجن ضمن انتقاد شدید از عملکرد وزارت کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: آقای حجتی شما شعار خرید تضمینی دادید، اما خرید تضمینی حتی در مورد سیب‌زمینی هم صورت نگرفت.

کد N851034

وبگردی