آفتاب

پوتین قانون عفو برای سرمایه‌های مخفی شده را امضا کرد

پوتین قانون عفو برای سرمایه‌های مخفی شده را امضا کرد

رئیس جمهور روسیه قانون مربوط به عفو افرادی که به صورت غیرقانونی و مخفیانه سرمایه‌ها را از کشور خارج کرده‌اند، امضا کرد و امیدوار است با این اقدام با خروج سرمایه‌ای که بسیاری معتقدند دلیل آن بحران اقتصادی روسیه است، مبارزه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این قانون که در وب سایت‌ رسمی دولت مسکو منتشر شده، روس‌هایی را که در سال جاری میلادی اموال و دارایی‌های خود همچون مستغلات، سهام‌ها یا حساب‌های بانکی خارجی را که پیشتر از مقامات مخفی کرده بودند، اعلام کردند، از پیگرد قانونی و کیفری عفو می‌کند.

دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه گفت: این قانون قصد دارد مبنای قانونی را برای بازگشت سرمایه‌ها به اقتصاد کشورمان ایجاد کند.

وی افزود: لزومی ندارد که این اموال و دارایی‌ها به کشور بازگردانده شوند اما باید در کشورهایی که مالیات در آن‌ها وجود ندارند یا میزان آن بسیار کم است، مجددا ثبت شوند.

این قانون عفو ابتدا دسامبر سال گذشته میلادی هنگامی که ارزش روبل روسیه به خاطر تنزل جهانی قیمت نفت و درگیری‌های اوکراین کاهش یافت، توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعلام شد.

بحران اقتصادی روسیه مشکل طولانی مدت خروج سرمایه این کشور را که در سال گذشته میلادی به 150 میلیون دلار رسیده بود برجسته کرد.

به گفته رسانه‌های روسیه، تاخیر در تصویب این قانون به خاطر اختلافات در داخل دولت مسکو در خصوص وسعت این برنامه بوده و توافق نهایی فرار از پرداخت مالیات و عوارض گمرکی را مورد عفو قرار می‌دهد نه پولشویی یا فساد را.

انتهای پیام

کد N850972

وبگردی