آفتاب

ضوابط واگذاری اموال آموزش و پرورش به بخش غیردولتی تعیین شد

ضوابط واگذاری اموال آموزش و پرورش به بخش غیردولتی تعیین شد

مهر نوشت:

نمایندگان مجلس با ادامه بررسی لایحه دائمی شدن قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی، ضوابط واگذاری زمین و ساختمان‌های مازاد آموزش و پرورش به موسسان مدارس غیردولتی را تعیین کردند.
به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی لایحه دائمی شدن «قانون تاسیس و اداره مدارس، مراکز آموزشی و مراکز پرورشی غیردولتی»، بندهای دیگری از ماده واحده این لایحه را بررسی کردند.

نمایندگان در این جلسه با الحاق دو تبصره به ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی مصوب ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ موافقت کردند. همچنین با موافقت نمایندگان، ماده ۱۱ قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی، اصلاح و بر اساس آن دولت موظف شد تا همه ساله یارانه مربوط به تسهیلات بانکی برای خرید زمین، ساختمان، احداث بنا، تجهیزات و تعمیرات مدارس غیردولتی را در لایحه بودجه کل کشور پیش‌بینی کند.

نمایندگان همچنین با حذف تبصره ماده ۱۲ قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی و اصلاح این ماده مقرر کردند؛ به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود مطابق قوانین و مقررات، زمین و ساختمان‌های مازاد بر نیاز خود را به صورت اجاره یا فروش به موسسان مدارس غیردولتی واگذار کند. آیین‌نامه تعیین قیمت فروش، اجاره و نحوه و شرایط واگذاری ساختمان‌ها و اراضی مذکور، ظرف سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط وزارت آموزش و پرورش، تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

بر اساس اصلاحیه این ماده، واگذاری در هر محل مشروط بر آن است که دسترسی مردم به مدارس دولتی در آن محل دچار خلل نشود.

2929

کد N850964

وبگردی