آفتاب
/اخبار یمن/

ممانعت انصارالله یمن از نفوذ نیروهای زمینی عربستان/ سازمان ملل:عربستان به تعهدش عمل نکرده

ممانعت انصارالله یمن از نفوذ نیروهای زمینی عربستان/ سازمان ملل:عربستان به تعهدش عمل نکرده

همزمان با ادامه تجاوز عربستان به یمن و کشته شدن دو سرباز عربستانی در حمله نیروهای حامی انصارالله به مناطق مرزی یمن با عربستان، نیروهای انصارالله مانع پیشروی نیروهای زمینی عربستان در منطقه مرزی "حرض" شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، جنگنده‌های عربستانی در ادامه تجاوز خود علیه یمن چهار حمله را به منطقه "المحجر" در غرب صنعاء انجام دادند و منطقه "وادی عبدالله" و شهر "حرض" در مرز با عربستان را بمباران کردند.

جنگنده‌های ائتلاف عربی موسوم به "طوفان قاطع" همچنین حملات خود به شمال شهر عدن را شدت بخشیده و سد تاریخی مأرب را نیز هدف قرار دادند.

این جنگنده‌ها همچنین منطقه "برکان" در "رازح" صعده را هدف قرار داده و مجتمع "باقم" رانیز بمباران کردند که موجب وارد آمدن خسارات جدی به منازل و نهادها شد.

حملات جنگنده‌های ائتلاف عربی همچنین خسارات جدی را به بیمارستان "السبعین" در صنعاء وارد کرده و چند تن را زخمی کردند.

جنگنده‌های عربستان در حملاتشان دفتر احمد علی عبدالله صالح، پسر علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن در خیابان الجزایر صنعاء، شهر "عتق" در استان شبوة و مناطق دیگر را نیز هدف قرار دادند و در حملات عربستان به منزلی در منطقه "غمر" در صعده، دو یمنی به شهادت رسیدند.

در همین حال جنبش انصارالله مانع نخستین تلاش برای پیشروی نیروهای زمینی عربستان به منطقه "حرض" در داخل خاک یمن شدند. این منطقه در مقابل گذرگاه "الطوال" عربستان قرار دارد. خبرگزاری سبأ یمن نیز این اقدام را تلاش عربستان برای مداخله زمینی در یمن دانست.

همچنین در حملات هوایی حوثی‌ها و نیروهای علی عبدالله صالح به "ظهران" در جنوب عربستان دو سرباز عربستانی کشته شدند.

از سوی دیگر، سخنگوی رسمی بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که عربستان تاکنون به تعهدات خود در خصوص تسهیل اوضاع انسانی در یمن عمل نکرده است.

50 نهاد امدادرسان نیز استان تعز در مرکز یمن را به دلیل درگیری‌ها "شهر مصیبت زده" اعلام کردند.

عربستان که همچنان به تجاوز خود به یمن ادامه می‌دهد از فرود آمدن یک هواپیمای امدادرسانی وابسته به پزشکان بدون مرز در فرودگاه صنعاء ممانعت به عمل آورده و این هواپیما را مجبورکرد تا به جیبوتی بازگردد.

انتهای پیام

کد N850945

وبگردی