آفتاب

اعتراف آمریکا به دشوار بودن عملیات پیگرد ابوبکر بغدادی

اعتراف آمریکا به دشوار بودن عملیات پیگرد ابوبکر بغدادی

یک مقام آمریکایی اعلام کرده است که سرکرده داعش شخصی بسیار باهوش است و می‌تواند به دور از دیدگان آمریکا و هم‌پیمانانش مخفی شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه سی ان ان به نقل از این مسوول که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد: آمریکا اطلاعاتی دارد که به محل‌های حضور احتمالی ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش اشاره دارد و علت عدم حمله هوایی به این مناطق یا این است که این اطلاعات کمی دیر به دست ما می‌رسد یا مبهم بوده و کامل نیست و یا اینکه نمی‌توان صحت آن را تایید کرد.

وی افزود: مشکل اصلی نبود اطلاعات زنده و مستقیم از نیروهای ما یا عکس‌های ماهواره‌ای است.

این مسوول آمریکایی گفت: دولت آمریکا معتقد است که بغدادی در مکان‌های بسیار شلوغ حضور دارد و او از این مساله سوءاستفاده می‌کند که آمریکا برای اینکه احتمال کشته شدن غیرنظامیان را می‌دهد، حمله نمی‌کند. رهبر داعش بسیار باهوش و محتاط است.

پیشتر مسوولان آمریکایی در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز اعلام کردند که چگونه بغدادی توانسته است از حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش جان سالم به در ببرد.

نیروهای آمریکایی در عملیاتی در شرق سوریه در مه گذشته اسنادی را به دست آوردند که نشان می‌داد بغدادی چگونه تدابیری را برای حفظ امنیت خود اتخاذ می‌کند. که از جمله این اقدامات، این است که از رانندگان یا رهبران همراه با بغدادی خواسته می‌شود تا در جلسه‌ها گوشی‌های همراه خود و دستگاه‌های اینترنت‌شان را برای جلوگیری از شناسایی پایگاهشان توسط سازمان اطلاعات آمریکا تحویل دهند.

انتهای پیام

کد N850884

وبگردی