آفتاب

لیبرمن: نمی‌توانیم مانع افزایش قدرت حماس شویم/وقوع جنگی جدید در غزه تابستان امسال حتمی است

لیبرمن: نمی‌توانیم مانع افزایش قدرت حماس شویم/وقوع جنگی جدید در غزه تابستان امسال حتمی است

وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد که جنگ جدید علیه نوار غزه در تابستان امسال صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، آویگدور لیبرمن، رهبر حزب راست‌گرای "اسرائیل بیتنا" و وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی در سخنانی عنوان داشت: غیرممکن است که بتوان مانع عملیات نظامی جدیدی در نوار غزه در تابستان امسال شد.

وی در جلسه فراکسیون اسرائیل بیتنا نیز گفت: قدرت حماس بیشتر می‌شود و این جنبش در حال بازسازی زیرساخت‌ها و تونل‌ها بنا به اهداف هجومی است و هیچ کس این جنبش را از این اقدام منع نمی‌کند و این مساله به منزله از بین رفتن کامل قدرت بازدارندگی اسرائیل است.

آویگدور لیبرمن در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر دولت جدید رژیم صهیونیستی به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو را به شدت مورد حمله قرار داد.

لیبرمن تصریح کرد که دولت نتانیاهو تسلیم شروط و خواسته های احزاب راست گرای تندرو شده به همین دلیل از شرکت در چنین دولتی خودداری کرده است.

لیبرمن پیش بینی کرد که دولت جدید رژیم صهیونیستی اواخر سال جاری منحل شود.

لیبرمن همچنین پیش بینی کرد که حمله جدیدی به نوار غزه در تابستان آتی صورت بگیرد این در حالی است که سامی ترجمان، فرمانده منطقه جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی عنوان داشت: اسرائیل نمی‌تواند قوانین بازی را بشکند و وارد جنگ دیگری در نوار غزه شود و به دلیل اقدامات یک گروه مسلح در نوار غزه مبنی بر شلیک چند راکت به سمت اسرائیل، دستاوردهای عملیات "صخره سخت" را از بین ببرد.

وی افزود: جنبش حماس دست به تلاش‌های بسیاری برای گسترش سیطره خود بر گروهی می‌زند که نیروهایش ظرف دو هفته اخیر به سمت اسرائیل راکت شلیک کرده‌اند.

ترجمان تاکید کرد که تل‌آویو همچنان جنبش حماس را مسئول حفظ آرامش و امنیت در نوار غزه می‌داند.

وی افزود: ارتش اسرائیل عملکرد سامانه‌های دفاعی را برای مقابله با شلیک موشک و تهدیدهای ناشی از تونل‌ها و ورود به اسرائیل بهبود خواهد بخشید.

انتهای پیام

کد N850694

وبگردی