آفتاب
سفیر عربستان در لندن مدعی شد:

مذاکرات هسته‌ای شکست بخورد ریاض آماده دستیابی به سلاح هسته‌ای است

مذاکرات هسته‌ای شکست بخورد ریاض آماده دستیابی به سلاح هسته‌ای است

سفیرعربستان سعودی در لندن گفت: ریاض از تلاش های جهانی برای حصول توافق هسته ای با ایران حمایت می کند اما در صورت شکست مذاکرات آمادگی تجهیز خود به تسلیحات هسته ای را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «محمد بن نواف بن عبدالعزیز آل سعود» سفیر عربستان سعودی در لندن، طی اظهاراتی مدعی شد: چنانچه مذاکرات سیاسی در متوقف کردن تمایلات هسته ای ایران با شکست مواجه شود دولت ریاض آماده دستیابی به سلاح هسته ای است.

وی که با روزنامه «تلگراف» لندن مصاحبه می کرد در ادامه اظهار امیدواری کرد که تلاش های «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا منجر به حصول توافق محکمی با ایران شود اما در نهایت گفت: اگر چنین اتفاقی نیفتد همه گزینه ها روی میز است.

محمد نواف در ادامه ادعاهای خود گفت: برنامه هسته ای ایران تهدید مستقیمی برای همه منطقه محسوب می شود و برای کشورهای خاورمیانه از جمله رژیم تل آویو حکم مشوق و یک منبع الهام بزرگ را در زمینه تکثیر تسلیحات هسته ای دارد.

گفته می شود که عربستان سعودی تامین مالی نزدیک به ۶۰ درصد از برنامه هسته ای پاکستان را بر عهده داشته است به این شرط که با یک اشاره بتواند از دولت اسلام آباد کلاهک هسته ای بخرد.

عربستان سعودی در صورت تمایل، قابلیت این را دارد که به اولین قدرت هسته ای جهان عرب تبدیل شود. این کشور در حال حاضر چهارمین بودجه نظامی جهان را به خود اختصاص داده و در این زمینه قبل از انگلستان قرار می گیرد.

کد N850668

وبگردی