آفتاب
رییس دیوان عدالت اداری:

سخنان رهبری در تبیین شخصیت حضرت امام(ره) پاسخگوی نیاز امروز جامعه بود

سخنان رهبری در تبیین شخصیت حضرت امام(ره) پاسخگوی نیاز امروز جامعه بود

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در بیان یکی از مسایل مهم مبتلا به تاریخ انقلاب اسلامی، پاسخگوی نیاز امروز جامعه و ارزنده برای مردم بوده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیات عمومی دیوان، با اشاره به اینکه تحریف شخصیت های بزرگ یکی از مسایل جدی است و شخصیت های اثرگذار در تاریخ اسلام همواره با آن مواجه بوده‌اند، گفت: تخریب و تحریف شخصیت آنانکه در تاریخ اثرگذار بوده‌اند، بی سابقه نیست و بر اساس تصریح قرآن در زمان حضرت رسول(ص) نیز دشمن و اشخاصی که به دنبال منافع بودند، همواره در تلاش بودند تا شخصیت پیامبر گرامی اسلام(ص) را تحریف کنند.

وی افزود: در عصر حاضر نیز با حضرت امام خمینی(ره) به عنوان معمار و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران همین گونه برخورد می شود و مقام معظم رهبری به درستی با درک این موضوع به تبیین شخصیت ایشان پرداختند.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه در طول تاریخ اسلام به استثنای معصومین(ع) و کسانی که در مکتب امامت و ولایت امامان معصوم(ع) مسئولیت‌هایی به ایشان واگذار شد، شخصیتی اثرگذار مانند حضرت امام خمینی(ره) نداشته‌ایم، اظهار کرد: اگرچه در تاریخ اسلام علمای بزرگ و مراجع عالیقدری داشته‌ایم، اما شخصیتی که اینگونه اثرگذار باشد و بتواند نظامی را بر اساس اسلام و قرآن بنا گذارد، جز حضرت امام خمینی(ره) دیده نشده است.

منتظری افزود: از این رو تبیین شخصیت ایشان به عنوان معمار و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران، به ویژه برای نسل جوان و کسانی که حضور ایشان را درک نکرده اند، بسیار ضروری است.

وی در ادامه به دو دسته از افرادی که امروزه تلاش می کنند شخصیت امام خمینی(ره) را تحریف کنند اشاره و اظهار کرد: عده‌ای از تحریف‌کنندگان شخصیت حضرت امام خمینی(ره) کسانی هستند که با امام و راه ایشان و نظام جمهوری اسلامی دشمنی دارند و دسته دیگر نیز آنهایی هستند که انقلاب را قبول دارند و در مسیر اسلام هستند، اما با اغراض و بینش سیاسی خاص خود از امام(ره) مایه می گذارند و اهداف خود را دنبال می کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری اظهارات مقام معظم رهبری را در تبیین شخصیت حضرت امام خمینی(ره) مانعی برای این اقدام دانست و ادامه داد: بیانات معظم‌له موجب شده است که مردم ضمن آشنایی با اصول اندیشه و خواسته های حضرت امام خمینی(ره) در مسیر انقلاب و نظام حرکت کنند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) آنچه داشت از اسلام بود و ایشان اسلام واقعی را برای مردم تبیین فرمودند و عینیت بخشیدند و با استقرار نظام جمهوری اسلامی توانستند، تشیع و ولایت اولیاء خدا را مستقر کرده و را سعادت را به مردم نشان دهند.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه نباید تصور کرد که استقرار نظام اسلامی بدون هزینه خواهد بود، تاکید کرد: متاسفانه برخی اینگونه تبلیغ می‌کنند که با استقرار نظام جمهوری اسلامی رفاه مردم به حد اعلا می رسد، حال آنکه اینگونه نیست و تا زمانی که دشمن، دشمنی می کند، نباید انتظار حل همه مشکلات را داشته باشیم و ضروری است توقعمان را از نظام اسلامی منطقی کنیم.

انتهای پیام

کد N850660

وبگردی