آفتاب

نخست وزیر یونان: در زمان مناسب کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسیم

نخست وزیر یونان: در زمان مناسب کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسیم

نخست وزیر یونان تاکید کرد که کشورش از حقوق مشروع ملت فلسطین و خواسته‌های آنان در محافل بین‌المللی حمایت می‌کند و در زمان مناسب "کشور فلسطین" را نیز به رسمیت می‌شناسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) الکسیس سیپراس در دیدار با ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین ضمن اشاره به اهمیت فلسطین در سیاست‌های خارجی یونان و تاکید بر تقویت روابط دوجانبه با فلسطینیان، تصریح کرد که پاییز آینده به فلسطین سفر می‌کند. این در حالی است که وزیر خارجه یونان نیز قرار است ماه آینده به فلسطین سفر کند.

ریاض مالکی از دولت یونان خواست در اسرع وقت کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد و از راه حل تشکیل دو کشور به منظور پایان دادن به نزاع فلسطین حمایت کند.

مالکی هم‌چنین خوستار نقش آفرینی یونان و اتحادیه اروپا برای پیشبرد مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی به منظور حل نهایی منازعه فلسطینی صهیونیستی بر اساس راه حل تشکیل دو کشور شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، از سوی دیگر، ریاض مالکی همتای یونانی خود را در جریان پیامدهای تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تشکیل ائتلاف دولت عبری که متشکل از صهیونیست‌های افراطی است، قرار داد.

وی همچنین آخرین تحولات منطقه خاورمیانه به طور عام و مناسبات فلسطینی یونانی به طور خاص را با نیکوس کوتزیاس، وزیر خارجه یونان مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد و بر اهمیت نقش آفرینی یونان به منظور واداشتن اتحادیه اروپا به اتخاذ سیاست‌های قاطعانه درخصوص کالاهای تولید شده در شهرکهای صهیونیست نشین و ضرورت تشکیل کمیته دوستان فلسطین در این اتحادیه تاکید کرد.

وزیر خارجه فلسطین ضمن تاکید بر همبستگی ملت فلسطین با دولت و ملت یونان در شرایط سخت کنونی، ابراز امیدواری کرد این کشور به زودی با اتحادیه اروپا برای حل بحرانهای اقتصادی خود به توافق برسد.

ریاض مالکی همچنین توضیحاتی در مورد اوضاع فلسطین به ویژه قدس اشغالی، هتک حرمت مسجدالاقصی توسط دشمن صهیونیستی و شهرک نشینان یهودی، تجاوزات این رژیم علیه اسرای فلسطینی و اوضاع نوار باریکه غزه پس از جنگ 51 روزه به کوتزیاس ارائه داد.

دو طرف همچنین راه‌های تقویت روابط دوجانبه به ویژه در زمینه‌های فرهنگی و کشاورزی و ارائه بورس تحصیلی به دانشجویان فلسطینی را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند.

مالکی همچنین با سفرای کشورهای عربی در آتن دیدار کرده و آنها را در جریان اوضاع سیاسی فلسطین قرار داد.

انتهای پیام

کد N850651

وبگردی