آفتاب

یک فعال دانشجویی: تفاوت نظر برای پیشبرد اهداف خانه احزاب سازنده است

یک فعال دانشجویی: تفاوت نظر برای پیشبرد اهداف خانه احزاب سازنده است

مسئول پیشین دانشجویی حزب کارگزاران سازندگی گفت: تفاوت نظر برای پیشبرد اهداف خانه احزاب سازنده است.

محمد عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به بازگشایی مجدد خانه احزاب، اظهار کرد: بعد از چهار سال تعطیلی خانه احزاب دولت جدید تصمیم گرفت برای ارتباط بهتر و ساماندهی احزاب خانه احزاب را که یک مجموعه غیردولتی است و توسط خود نمایندگان احزاب برای تبادل نظر و رفع اختلافات فنی پایه‌گذاری شده بازگشایی نماید.

مسئول پیشین دانشجویی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به برگزاری نشست مجمع عمومی خانه احزاب خاطرنشان کرد: اختلاف اصلی بر سر تعداد اعضای اصلاح‌طلب یا اصولگرا در شورای مرکزی بوده است. قرار بر آن شده تا در اساسنامه جدید سه گروه هفت نفره از اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و معتدلین در شورای مرکزی قرار بگیرند. با این کار اختلافات حل و توازن برقرار می‌شود.

وی افزود: باقی اختلافات در واقع تفاوت نظر است و برای پیشبرد اهداف خانه احزاب سازنده است. اختلاف‌نظر و تفاوت دیدگاه در طولانی مدت باعث برطرف شدن سوء تفاهم‌ها و همگرایی خواهد شد.

عزیزی همچنین گفت: در سال‌های گذشته احزاب به خاطر مسائلی که پیش آمد فعالیت‌هایشان کند و یا به کل تعطیل شد. در کشوری که حزب فعال نباشد و فعال حزبی نداشته باشد انتخابات خیلی دلگرم‌کننده نخواهد بود. احزاب بلندگوی عقاید مردم هستند و صدای مردم را به مسئولین می‌رسانند.

مسئول پیشین دانشجویی حزب کارگزاران سازندگی عملکرد وزارت کشور در قبال احزاب را مثبت خواند و یادآور شد: دولت، پروانه مجوز احزابی را که در سال‌های گذشته بایگانی شده بود را با سرعت بیشتری بررسی می‌کند و به احزاب در جهت همدلی و همزبانی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده‌اند برای حضور در جامعه مجوز داده است.

این فعال دانشجویی گفت: به عنوان یک جوان و دانشجو از بزرگان سیاست و احزاب درخواستی دارم و آن این است که برای نیروهای پس از خود و آینده فضای فعالیت را باز بگذارند و برای آینده مدیرانی آموزش بدهند که بتوانند در آینده فعالیت کنند. ما جوانان می‌خواهیم در انتخابات از جوانان حمایت بیشتری شود. متاسفانه در احزاب سنتی میدان چندانی به جوانان داده نمی‌شود و تا جایی که ممکن است خود بزرگترها مسئولیت‌ها را بر عهده می‌گیرند.

انتهای پیام

کد N850613

وبگردی