آفتاب

400 تاجیک در صفوف داعش می‌جنگند

400 تاجیک در صفوف داعش می‌جنگند

العالم نوشت:

دادستان کل تاجیکستان فاش کرد که بیش از 400 تاجیکستانی، به داعش پیوسته و از این تعداد 60 تن در عراق و سوریه کشته شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "یوسف احمدزودا" دادستان کل تاجیکستان، اعلام کرد: بیش از 400 تاجیکستانی که 18 تا 35 سال سن داشتند، برای پیوستن به داعش به عراق و سوریه رفته اند که از این تعداد تاکنون 60 تن کشته شده اند.

دفتر رسانه ای دادستانی کل تاجیکستانی با انتشار بیانیه ای، به نقل از وی خاطر نشان کرد: 40 تن از تاجیکستانی هایی که به داعش پیوسته اند، به همراه خانواده هایشان به عراق و سوریه رفته اند.

دادستانی کل تاجیکستان از مسئولان محلی خواست ضمن برخورد با هرگونه نشانه های تندروی در کشور، برنامه هایی جهت افزایش آگاهی عمومی وهوشیار کردن جوانان در قبال خطر این گروه تروریستی تدارک ببنند.

پیش از این در اواخر ماه می گذشته، "گلمراد حلیموف" افسر تاجیک، با انتشار ویدیویی، از پیوستن به داعش خبر داد و گفت که قصد دارد برای اجرای احکام دین، به تاجیکستان برگردد.

گفتنی است که دادگاه عالی تاجیکستان، اخیرا گروه داعش را در فهرست سازمان های تروریستی درج کرد و هشدار داد شهروندانی که به این گروه بپیوندند، به اتهام تروریسم محاکمه خواهند شد.

4949

 

کد N850494

وبگردی