آفتاب

ستاری: ۴پهپاد برای آتش‌سوزی جنگل‌ها به محیط‌ زیست تحویل شد/ بهره‌برداری از هواپیمای آتش‌نشان

ستاری: ۴پهپاد برای آتش‌سوزی جنگل‌ها به محیط‌ زیست تحویل شد/ بهره‌برداری از هواپیمای آتش‌نشان

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی کشور گفت: چهار فروند پهپاد برای بررسی، شناسایی و رصد شرایط جنگل ها، مراتع و محیط زیست در اختیار سازمان حفاظت از محیط زیست قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، سورنا ستاري امروز در حاشيه بازديد از رصدخانه ملي ايران در کاشان از تحویل چهار فروند پهپاد به سازمان حفاظت از محیط زیست برای بررسی ، شناسایی و رصد شرایط جنگل ها، مراتع و محیط زیست به سازمان حفاظت از محیط زیستخبر داد و اظهار کرد: با در اختيار گذاشتن اين پهپاد ها به سازمان محيط زيست شرايط لازم براي بررسي ، شناسایی و رصد جنگل ها، مراتع و محیط زیست و اعلام شروع هرگونه آتش سوزي فراهم می شود.

وي افزود: اين پهپادها مي توانند با پرواز مداوم بر روي مناطق جنگلي، هرگونه آتش سوزي را در همان مراحل اوليه كه قابل كنترل است گزارش كنند.

معاون علمي و فناوري رييس جمهوری همچنین عنوان کرد: صنایع هوایی كشور ظرفيت توليد اين پهپاد ها را در مقياس مورد نظر براي جنگل هاي سراسر كشور دارد.

وی اعلام آمادگی کرد برای سازمان هایی همچون سازمان بحران مدیریت بحران کشور و سازمان های امدادی در صورت اعلام نیاز، از طریق شرکت های دانش بنیان، با ساخت و طراحی پهپاد، می توانیم نیازهای آنان را برطرف کنیم.

براساس این گزارش، پس از سفر هیات دولت به استان فارس و اعلام درخواست سازمان محیط زیست، برای اولین بار از پهپادها در جنگل‌های اطراف استان فارس استفاده شد و در حال حاضر نیز نیروهای متخصص در این استان مستقر هستند.

تبديل يك فروند هواپيما به هواپيماي آتش نشان

ستاري در ادامه از تبديل يك فروند هواپيما به هواپيماي آتش نشان براي اطفاي حريق جنگل هاي كشور خبرداد و افزود: اين هواپيما با تغييرات و بهینه سازی، قادر است حجم زيادي از آب را روي سطح وسيعي از آتش جنگل ها تخليه كند.

وی ادامه داد: این هواپیما قادر است 20 تن مواد ضدحریق برای اطفای حریق حمل کند و تا آخر آبان امسال برای استفاده در مناطقی که دسترسی به آتش نشانی نیست به سازمان های امداد و نجات تحویل می شود.

۴۷۴۷

کد N850437

وبگردی