آفتاب
کرملین اعلام کرد

اختلافات شدید اعضای جی-۷ درباره تحریم روسیه

اختلافات شدید اعضای جی-۷ درباره تحریم روسیه

کاخ کرملین اعلام کرد هیچ چیز جدیدی در مواضع سختگیرانه اعضای جی-۷ درقبال روسیه وجود نداشته و میان کشور های حاضر در این خصوص اختلافات زیادی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کاخ کرملین اعلام کرد هیچ چیز جدیدی در مواضع سخت گیرانه اعضاء در اجلاس جی-۷ درقبال روسیه وجود نداشته و میان کشور های حاضر در این خصوص اختلافات زیادی وجود دارد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز در مصاحبه ای به خبرنگاران گفت: ما به آخرین اظهارات درباره تحریم های ضد روسیه توجه داریم. هیچ چیز جدیدی در این گونه اظهارات مشاهده نکردیم.

وی در ادامه گفت: رویکردهای متفاوتی در این خصوص در میان اعضای این گروه وجود دارد به نحوی که برخی از کشورها از لزوم گفتگو با مسکو برای حل مشکلات صحبت می کنند و رسیدن به راه حل مشکلات کنونی را بدون مذاکره با مسکو غیر ممکن می دانند. لذا تمامی گفته ها و بیانیه های این اجلاس را به دقت تحت نظر خواهیم داشت.

لازم به یادآوری است که نشست گروه جی – ۷ در روزهای ۷ و ۸ ام ماه میلادی جاری در آلمان در جریان است. پیشتر کاخ سفید از تصمیم خود برای اعمال فشار بر اتحادیه اروپا به منظور افزایش تحریم ها علیه روسیه سخن گفته بود.

آمریکا دولت مسکو را به تحریک جدایی طلبان اوکراینی متهم می کند حال آنکه روسیه به شدت این اتهام  را رد می کند.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در حاشیه اجلاس جی-۷ بر ضرورت وحدت مواضع و ایستادگی در برابر روسیه در موضوع اوکراین تاکید کردند.

کد N850262

وبگردی