آفتاب
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بداخلاقی‌ها در جامعه به‌دلیل دوری از قرآن است

بداخلاقی‌ها در جامعه به‌دلیل دوری از قرآن است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر تأثیر فرهنگ قرآنی در تمامی عرصه‌های زندگی گفت: توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر تأثیر فرهنگ قرآنی در تمامی عرصه‌های زندگی گفت: توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی جنتی در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بزرگ فرهنگ قرآنی (شمیم وحی) گفت: اگر در نمایشگاه جلسات حفظ و قرائت برگزار می‌کنیم و در چند سال گذشته در مجامع قرآنی توانسته‌ایم حافظان و قاریان خود را افزایش دهیم و در سطح بین‌المللی افتخارآفرین شویم باید در تفسیر قرآن نیز فعالیت‌های موثری را انجام دهیم.

وی افزود: باید فعالیت‌های انجام شده در حوزه حفظ و قرائت مقدمه‌ای باشد برای فهم و درک قرآن و زمینه‌ای را ایجاد کند که بتوانیم در قرآن تدبر کنیم. خوشبختانه با کمک سازمان تبلیغات اسلامی کارهای ارزنده‌ای در حوزه تفسیر قرآن در حال انجام است تا زمینه‌ای بشود برای ترویج فرهنگ قرآنی و عمل به قرآن.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز در جامعه از فرهنگ قرآنی بسیار دور شده‌ایم و بر همین اساس است که شاهد دروغ و بدگویی، نقض عهد و خیانت در امانت هستیم. در بسیاری از مراکز جامعه امروز متأسفانه شاهد چنین بداخلاقی‌هایی هستیم و این موارد در حال گسترش است. فساد مالی و اداری آیا در جامعه ما وجود ندارد؟ همه این‌ها نشان از این است که از فرهنگ قرآنی دور افتاده‌ایم و باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

جنتی تأکید کرد: در جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی امروز بیشتر از هر زمان دیگری باید اقدامات موثری انجام دهیم و خوشبختانه شهرداری تهران در این عرصه پیشگام بوده است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن در 30 استان دیگر علاوه بر تهران گفت: در ماه مبارک رمضان نمایشگاه‌های قرآنی در سراسر کشور برگزار می‌شود و امیدواریم برگزاری این نمایشگاه‌ها موجب شود که به این نکته توجه داشته باشیم که بحث قرآنی بحثی است که همه اقشار،‌ دستگاه‌ها و نهادها وظیفه دارند به آن بپردازند تا بتوانیم این موضوع را بیش از گذشته پویا کنیم.

انتهای پیام

کد N850180

وبگردی