آفتاب
سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی خبر داد:

کمیته چهار جانبه مسئول بررسی طرح عملیات بانکی بدون ربا شد

کمیته چهار جانبه مسئول بررسی طرح عملیات بانکی بدون ربا شد

اسماعیل جلیلی از تشکیل کارگروه مشترک وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، مرکز پژوهش ها و کمیسیون برای بررسی مفاد طرح عملیات بانکی بدون ربا خبر داد.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: جلسه امروز کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با حضور نمایندگان بانک مرکزی، مرکز پژوهش ها، صندوق بیمه کشاورزی،وزارت اقتصاد و دارایی تشکیل شد.

نماینده مردم مسجد سلیمان و اندیکا در مجلس شورای اسلامی اداکه داد: رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این جلسه گزارشی از مشکلات نقدینگی صندوق برای پرداخت خسارات کشاورزان ارائه داد و خواستار کمک بانک مرکزی و بانک کشاورزی برای جبران خسارت های وارده به کشاورزان شد و از عدم اجرای ماده ۴۹ قانون رفع موانع تولید اظهار نگرانی کرد.

وی با اشاره به بررسی طرح عملیات بانکی بدون ربا در کمیسیون اظهار داشت: کلیات این طرح در کمیسیون به بحث گذاشته شد، نمایندگان معتقد بودند بعد از ۳۰ سال نیاز به اصلاح قانون فعلی و حمایت از تولید است.

جلیلی گفت: در نهایت کلیات این طرح به تصویب کمیسیون رسید و مقرر گردید کارگروهی با عضویت طراحان، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و مرکز پژوهش ها مفاد طرح را بررسی کرده و به کمیسیون گزارش دهند.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی ادامه داد: در این جلسه وزارت اقتصاد و اتاق بازرگانی گزارشی از راهکار های بهبود رتبه ایران در گزارش انجام کسب و کار بانک جهانی ارائه دادند.
 

کد N850056

وبگردی