آفتاب
پس از سه سال در اولین سفر خارجی؛

رهبر اپوزیسیون روسیه به سیبری رفت

رهبر اپوزیسیون روسیه به سیبری رفت

رهبر اپوزیسیون روسیه در نخستین سفر خارج از مسکو پس از سه سال به سیبری رفت تا در یک راهپیمایی برای جلب نظر رای دهندگان برای انتخابات منطقه‌ای شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا‌)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، الکلی ناوالنی‌، رهبر 39 ساله اپوزیسیون روسیه و مخالف فساد در جریان راهپیمایی روز یکشنبه تنها توانست چند صد تن از اهالی سیبری را برای این راهپیمایی فرابخواند و آن‌ها را ترغیب کند تا کاندیداهای مخالف را برای انتخابات منطقه‌ای انتخاب کنند.

در این راهپیمایی چند 10 نفر از شرکت کنندگان اقدام به ایجاد جنجال کرده و ناوالنی را یک جاسوس آمریکایی خواندند و برخی از مردم هم در حالیکه ناوالنی به سمت تجمع مردمی می‌رفت به سمت وی تخم مرغ پرتاب کردند.

این رهبر اپوزیسیون اما پا پس نکشید و حتی در جریان راهپیمایی از یکی از معترضان خواست تا روی سن بیاید و دیدگاهش را مطرح کند.

ناوالنی در این راهپیمایی به شرکت کنندگان گفت: من اینجا هستم تا شما را متقاعد کنم باید به دموکراسی اعتماد کنید.

انتخابات مقدماتی 14 و 15 ژوئن برای انتخاب کاندیداها برای شرکت در انتخابات منطقه‌ای سپتامبر برگزار می‌شود. این انتخابات در 16 منطقه برگزار می‌شود اما مخالفان دولت روسیه تنها در سه منطقه کاندیدا دارند.

حزب روسیه متحد که به از ولادیمیر پوتین‌، رئیس جمهوری روسیه حمایت می‌کند بر تمام جوانب سیاسی نفوذ دارد و شخصیت‌های اپوزیسیون روسیه به ندرت می‌توانند نظر تلویزیون دولتی این کشور را جلب کنند تا آن‌ها را پوشش دهد.

ناوالنی اما منطقه نوو سیبریسک را که مرکز علم و دانش است منطقه‌ای بالقوه برای تثبیت جایگاه خود می‌داند و در این باره می‌گوید: اینجا مردم آماده انتخاب اپوزیسیون هستند. من مطمئنم که کاندیداهای اپوزیسیون توسط مردم این منطقه انتخاب می‌شوند و ما به پارلمان راه پیدا می‌کنیم.

رهبر اپوزیسیون روسیه از 2012 به دلیل محاکمه‌ها برای اتهامات فساد از مسکو خارج نشده بود اما دادگاهی در روسیه اوایل سال جاری میلادی حکم حبس خانگی او را لغو کرد.

انتهای پیام

کد N849952

وبگردی