آفتاب

تماس تلفنی اولاند با نتانیاهو و مخالفت با تحریم اسرائیل

تماس تلفنی اولاند با نتانیاهو و مخالفت با تحریم اسرائیل

رئیس جمهوری فرانسه در تماسی تلفنی با بنیامین نتانیاهو مخالفت خود را با تحریم اسرائیل از سوی شرکت‌های فرانسوی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، تماس تلفنی فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه با بنیامین نتایناهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از آن صورت گرفت که اختلافاتی میان شرکت اورانج فرانسه و دولت رژیم صهیونیستی پس از اظهارات مدیر این شرکت درباره تحریم اسرائیل ایجاد شد.

فرانسوا اولاند در این تماس تلفنی بر مخالفت شدید خود با تحریم اسرائیل و تمایل به حفظ روابط اقتصادی با دولت رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

نتانیاهو نیز گفت که هرگونه تلاش برای اعمال تحریم علیه اسرائیل فلسطینی‌ها را به عدم شرکت در مذاکرات مستقیم و بدون پیش شرط تشویق می‌کند.

همچنین نتانیاهو به سفیر اسرائیل در پاریس دستور داد تا درخواست مدیر شرکت اورانج را برای دیدار و گفت‌وگو جهت حل اختلافات رد کند.

در همین راستا اسحاق هرتزوگ، رئیس حزب مخالف کارگر اسرائیل در واکنش به اظهارات اخیر مدیر اورانج گفت: اسرائیل با موجی از انزجار مواجه است که موجب وخامت اوضاع آن می‌شود. تشکیل دولت تندرو به ریاست نتانیاهو نیز موجب افزایش دشمنی‌ها و تحریم علیه اسرائیل می‌شود در نتیجه باید برای تقویت روابط با آمریکا و برخورد با تحریم‌ها چاره‌ای اندیشید.

انتهای پیام

کد N849809

وبگردی