آفتاب
سردار دهقان، با تشریح اصول تبلیغات دفاعی:

اعتماد به دستگاه‌ها در فضای شفافیت به دست می‌آید

اعتماد به دستگاه‌ها در فضای شفافیت به دست می‌آید

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، با بیان اینکه برای ایجاد اعتماد باید زحمت کشید، خاطرنشان کرد: اعتماد خودبخود به وجود نمی آید؛ اولین شرط برای ایجاد فضای اعتماد، شفافیت در انجام امور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، اولين گردهمايي مسئولان تبليغات و روابط عمومي وزارت دفاع با حضور وزير دفاع، رئيس سازمان عقيدتي سياسي وزارت دفاع، رئيس بازرسي وزارت دفاع، مديرعامل شركت صنايع الكترونيك ايران و جمعي از روساي ادارات عقيدتي سياسي و معاونين سازمان عقيدتي سياسي وزارت دفاع به ميزباني صاايران در تالار همايش امام حسن مجتبي(ع) برگزار شد.

در این مراسم، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزير دفاع ‌با تبيین فلسفه وجودی روابط عمومی و تبلیغات در سازمان‌ها و نهادها از  اعتماد به عنوان مهم‌ترین عنصر در این حوزه نام برد و افزود: اعتماد در ‌هر مجموعه‌ای منشاء تحول، تغییر، توسعه و پیشرفت می‌شود و این عنصر در فضای شفاف شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با شکل‌گیری فضای شفاف در سازمان‌ها، کارکنان مجموعه توانايي انجام هر كاري را در فضاي تعاملي خواهند داشت، ‌‌ اظهار داشت: ‌اگر شفافیت خودش را در معرض دید بگذارد چیزی به عنوان مرز و عنصر جداکننده دیگر وجود نخواهد داشت و هویت‌ها هم نمایان شده و امکان برقرای تعامل فراهم می‌شود.

سردار دهقان با بیان اینکه در فضای اعتماد، ارتباطات و تعاملات به طور طبیعی بر مبنای نیازهای واقعی طرفین در سازمان برقرار می‌شود، تصریح کرد: این ارتباط می‌تواند مسیر رشد و تعالی را فراهم کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه برای ایجاد اعتماد باید زحمت کشید، خاطرنشان کرد: این طور نیست که اعتماد خودبخود به وجود بیاید؛ بنابراین اولین شرط برای ایجاد این فضا، شفافیت در انجام امور است.

وی از انعکاس واقعیت به عنوان دومین اصل در حوزه تبلیغات و روابط عمومی نام برد و ادامه داد: منعکس کردن اخبار واقعیت‌های سازمان، اولین عنصری است که می‌تواند موجب اعتماد کند.

سردار دهقان از ثبات و استمرار به عنوان یکی از شروط مهم برای ایجاد اعتماد به سازمان نام برد و گفت: اگر در جامعه‌ای، اصول و مبانی پذیرفته شده سازمانی رعایت شود این جامعه در مسیر خود هیچگاه دچار لغزش نمی‌شود، بنابراین باید اصول، مبانی، ارزش‌های ثابت که در طول زمان دستخوش تغییر، تحول و مستهلک شدن قرار نمی‌گیرد، در حوزه تبلیغات و روابط عمومی مدنظر باشد.

وزیر دفاع با بیان اینکه کسانی که قرار است در این فضا فعالیت کنند باید خود متجلی‌کننده عملی مبانی فکری و اصول سازمانی باشند، تاکید کرد: ‌اگر این اصول در سازمان‌ها مدنظر قرار گیرد، فضای اعتماد به سازمان به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه در فضای تبلیغات و روابط عمومی نیاز به این عناصر برای ایجاد یک فضای اعتمادی جهت تسهیل در ارتباط و برقراری تعامل هستیم، ادامه داد:  در وزارت دفاع به دنبال ایجاد ارتباط موثری با تمام ذی‌نفعانی که در ارتباط و تعامل با وزارت دفاع بوده اند، هستیم.‌

سردار دهقان با بیان اینکه در حوزه تبلیغات و روابط عمومی به دنبال این هستیم تا در یک فضای تبلیغی موثر با تمام کسانی که از وزارت دفاع خدمات می‌گیر‌ند و یا بر ما  تاثیر‌گذاری دارند ارتباط برقرار کنیم، تصریح کرد: نبايد صرفا اطلاع‌رسانی و تبلیغ مدنظر باشد، بلکه آن چیزی که وزارت دفاع را به هدف نهایی خود نائل می‌کند بايد مورد توجه مسئولان تبليغات و روابط عمومي قرار گيرد.‌

وی با بیان اینکه دستیابی به اهداف وزارت دفاع در حوزه روابط عمومی و تبلیغات مدنظر است، گفت: اگر قرار بر انجام کار روابط عمومی و تبلیغات است نخستين گام شناسايي ‌جامعه هدف است‌ كه در اين راستا تمام كاركنان سازمان اولین جامعه هدف محسوب می‌شوند.

‌وزير دفاع با اشاره به نقش‌ تبليغات و روابط عمومي در رسيدن ‌وزارت دفاع به اهدافش ‌تصریح کرد: ‌اصل و ارزش ‌در گام نخست فعالیت تبلیغات و روابط عمومی جای دارد و باید این اصل ‌درون کارکنان نهادینه شود تا رفتار آنها بر‌آمده از اعتقادات باشد.

سردار دهقان با بیان اینکه مناسک، شعائر و همه آنچه که در دین به عنوان عمل ارزشي تلقي شده در اصل تقویت‌کننده مبانی فکری و اعتقادی فکری است، گفت: براين اساس، اقامه نماز، تریج عقاید، ترویج معروفات باید در دستور کار مسئولان روابط عمومی و تبلیغات قرار گیرد و اينان نگهبان و حافظ این نگاه باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه تبلیغات و روابط عمومی ایجاد فضای مطلوب و مطبوع را به طور جد پیگیری می‌کنیم، تاكيد كرد: برای صیانت از داشته‌های ‌عظیم و سرمایه گرانسنگ وزارت دفاع این فضا را باید ایجاد کنیم و اجازه ندهیم فضای اعتماد درون سازمان از بین برود تا بنیان‌های فکری در معرض خدشه قرار گرفته و افراد به سمت و سویی بروند که ‌با اهدف سازمان زاویه دارد.‌

‌وزير دفاع با بیان اینکه در روابط عمومی و تبلیغات باید ‌تصویرسازی قابل قبولي از وزارت دفاع متکی بر واقعیت به جامعه هدف عرضه کنیم، خاطرنشان كرد:‌ اگر توانستیم در این مسیر تصویر درستی از سازمان به جامعه ارائه کنیم باید با تمام توان اعتمادی که به سازمان شده را صیانت‌ و تصویری بسازیم ‌که القاگر یک هویت زنده از وزارت دفاع به مخاطبان باشد.  ‌

کد N849804

وبگردی