آفتاب

مسکو امروز میزبان اولین نشست مجمع پارلمانی گروه "بریکس"

مسکو امروز میزبان اولین نشست مجمع پارلمانی گروه "بریکس"

مسکو امروز (دوشنبه) میزبان اولین نشست مجمع پارلمانی گروه "بریکس" خواهد بود و قانونگذارانی از پنج کشور نوظهور در عرصه اقتصادی در این نشست گردهم می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، روسیه هم‌اکنون ریاست این گروه را که شامل برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی است، برعهده دارد.

نشست مذکور ابتکارعمل برزیل بود و از سوی پارلمان روسیه سازماندهی شد و مسکو امسال بین نهم و دهم ژوئیه قرار است در شرق مسکو میزبان نشست سران بریکس (BRICS) باشد. قانونگذاران عضو پارلمان کشورهای عضو این گروه در جریان نشست عمومی دو روزه احتمالا بر مسائل امنیت بین‌المللی، توسعه اقتصادی و تدابیر ضد بحران متمرکز خواهد بود. علاوه بر این قانونگذاران قرار است درباره آینده بریکس به صورت کلی و با تاکید بر مجمع پارلمانی بحث و مذاکره کنند.

روسیه همچنین می‌خواهد پیشنهاد دهد که این نشست باید به مکانیزمی دائمی برای همکاری میان کشورهای عضو بریکس تبدیل شود. کشورهای بریکس درخصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله مسائل انرژی و مالی و نیز مقابله با تهدیدهای جهانی همانند تروریسم همکاری می‌کنند. نام این گروه در ابتدا "بریک" بود اما پس از عضویت آفریقای جنوبی در سال 2010 نام آن به "بریکس" تغییر یافت.

انتهای پیام

کد N849761

وبگردی