آفتاب

سرباز آمریکایی عامل قتل 22 افغان: جنگ ذهن مرا نابود کرد

سرباز آمریکایی عامل قتل 22 افغان: جنگ ذهن مرا نابود کرد

سرباز آمریکایی که در سال 2012، 22 روستایی افغان را به قتل رساند، می‌گوید پس از شرکت در چهار جنگ دیگر حس همدردی و رحم خود را نسبت به افغان‌ها و عراقی‌ها از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رابرت بیلز، سرباز آمریکایی در این باره می‌گوید: جنگ ذهن مرا نابود کرد. من بیش از 10 سال از بهترین روزهای عمرم را در جنگ گذراندم؛ سال‌هایی که نتیجه‌ای جز خشونت برای من نداشت. پس از دو سال حبس اکنون متوجه می‌شوم بسیاری از مسائلی که پیش‌تر برای من طبیعی بود، به هیچ وجه طبیعی نبودند.

این سخنانی است که روزنامه نیوزتریبون با دسترسی به نامه هشت صفحه‌ای گروهبان بیلز به مامور ارشدش برای تخفیف در مجازاتش به آن دست یافته است.

این در حالی است که پیش‌تر در ماه مارس ژنرال استفان لانزا درخواست بیلز برای بررسی مجدد یا تخفیف در مجازاتش را رد کرده بود.

بیلز در اوهایو متولد شده و دارای دو فرزند است. او در سال 2012 با تیراندازی به 22 نفر شامل چندین زن و کودک در روستایی در قندهار همه آنها را به قتل رساند. در آن زمان این اتفاق چنان موجی از اعتراضات را به راه انداخت که آمریکایی‌ها مجبور شدند برای مدتی عملیات خود را متوقف کنند.

وی برای قرار از حکم اعدام، به قتل این افراد اعتراف و طی بیانیه‌ای عذرخواهی کرد. بیلز استفاده از مشروبات الکلی و قرص‌های خواب‌آور را عامل اقدام خود توصیف کرد.

در نامه‌ای که روزنامه نیوزتریبون با استفاده از قانون آزادی اطلاعات به آن دست یافته، همچنین جزییاتی درباره ابتلای بیلز به بیماری پارانویا آمده است.

او طی نامه‌اش اذعان می‌کند طی سال‌ها حضور در جنگ او از تمام غیرآمریکایی‌ها متنفر شده است و به اهالی کشورهایی که در آنها می‌جنگیده، مشکوک است: "من نسبت به آنها هیچ احساس رحمی نمی‌کنم، همه آنها دشمن‌اند، گناه شب و روز همراه من است."

به گفته بیلز او از زمان حبس به مذهب گرایش پیدا کرده و بر مسیحیت تمرکز رده است. او همچنین در حال ادامه تحصیل است.

انتهای پیام

کد N849738

وبگردی